  • 91. Data: 2013-11-21 23:57:23
    Temat: Re: Listy z poleceniem zap?aty za udost?pnianie film?w
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.11.2013 21:42, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-11-21, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Bez konkretnej analizy Ci nic nie postawię.
    > Może się da, może nie. Zależy od konkretnej sytuacji.
    >
    > W moim Case się nie da w ogóle. Kropka.

    Cziken!

    Albo nie wiesz, co to jest eksperyment myslowy.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 92. Data: 2013-11-22 08:22:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-21 19:04, hikikomorisan pisze:

    > No to zrobmy case...
    >
    > Masz moj dysk z kontenerem TC, masz haslo-1 do kontenera z systemem, po
    > wpisaniu odpala sie instalka windowsa powiedzmy roczna. Ale calosc jest
    > czysta. Legalny soft, legalne pliki i brak Riddick.mp4, ktory rzekomo
    > udostepnialem 3 lata temu.
    >
    > Postaw zarzuty.

    Proponuję jeszcze prościej: niczego nie szyfrujesz ani nie ukrywasz. Na
    dysku znaleźli nielegalny PROGRAM. Jako właściciel twierdzę, że do kompa
    ma dostęp kilka osób i nie przyznaję się, że to ja zainstalowałem ten
    program. Nawet nie wiedziałem, że tam jest.

    Czekam na udowodnienie mi winy.

    --
    MN

  • 93. Data: 2013-11-22 18:14:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ma dostęp kilka osób i nie przyznaję się, że to ja zainstalowałem ten
    > program. Nawet nie wiedziałem, że tam jest.

    I to jest najlepsze rozwiążanie z jedną poprawką. Skad wiadomo, który z
    domowników jest akurat właścicielem komputera? Jeszcze komuś wpadnie do
    głowy pomysł odpowiedzialności cywilnej na zasadzie ryzyka :-)

  • 94. Data: 2013-11-23 11:01:21
    Od: toslaw <s...@n...4u.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl>:
    > I to jest najlepsze rozwiążanie z jedną poprawką. Skad wiadomo, który z
    > domowników jest akurat właścicielem komputera? Jeszcze komuś wpadnie do
    > głowy pomysł odpowiedzialności cywilnej na zasadzie ryzyka :-)

    Czyli teraz tatuś będzie zwalał winę na 12-letnią córkę, że to ona
    zainstalowała nielegalnego Windowsa? :)

  • 95. Data: 2013-11-23 12:12:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "toslaw" <s...@n...4u.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli teraz tatuś będzie zwalał winę na 12-letnią córkę, że to ona
    > zainstalowała nielegalnego Windowsa? :)

    Ale czemu ma na kogokolwiek zwalać? To organ procesowy ma ustalić sprawcę.
    Z tych też powodów uważam, ze latanie po domach i czepianie się dupereli,
    to głupi pomysł. Nie ma osoby,która dłużej zajmuje sie komputerami i
    mogłaby powiedzieć szczerze,m ze nigdy i od żadnym pozorem nie dotknęłą się
    nielegalnego softu czy nielegalnych kopii utworów.

  • 96. Data: 2013-11-24 01:59:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 12:12, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > dupereli, to głupi pomysł. Nie ma osoby,która dłużej zajmuje sie
    > komputerami i mogłaby powiedzieć szczerze,m ze nigdy i od żadnym pozorem

    Ja mogę.

    > czy nielegalnych kopii utworów.

    Co to są "nielegalne kopie utworów"?? W polskim prawie nie ma czegoś
    takiego.

  • 97. Data: 2013-11-24 02:01:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.11.2013 18:14, Robert Tomasik pisze:

    > I to jest najlepsze rozwiążanie z jedną poprawką. Skad wiadomo, który z
    > domowników jest akurat właścicielem komputera? Jeszcze komuś wpadnie do

    Faktury zniszczysz? ;->

  • 98. Data: 2013-11-24 11:57:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > Faktury zniszczysz? ;->

    Mam w domu obecnie 4 komputery i 3 inne urzadzenia łączące się z
    Internetem za pośrednictwem mojego routera. Tylko na jedno istnieje umowa,
    bo kupowałem to córce u operatora telekomunikacyjnej. Pozostałe rzeczy
    zostały nabyta po prostu na paragony. Jeden córka dostała na prezent od
    babci. W razie nieszczęścia widzisz pomysł na ustalenie które urządzenie
    jest kogo?

  • 99. Data: 2013-12-01 16:31:01
    Temat: Re: Listy z poleceniem zapłaty za udostępnianie filmów
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-11-17 12:24, ikarek pisze:

    > Główna dolegliwość tej sytuacji dla posądzonego polega, jak dla mnie,
    > na perspektywie rewizji, zabezpieczenia komputera, itd.

    w przypadku filmów i muzy? Sznase sa bliskie 0%. Programy to inna
    sprawa, bo własnie uzyskanie ich jest scignae z KK jako kradziez. Wiec
    robota jest prosta: program jest na kompie - jest przestepstwo. W
    przypadku np. filmu uzyskanie jest zupelnie legalne i to ze znajda go na
    plytce czy kompie nic nie zmienia. Komputer na okolicznosc
    ropowszechniania musi zbadac biegły, co na hurtowosc sprawy oznacza lata
    czekania i mase kosztów dla prokuratury. Dodatkowo ekspertyza nigdy nie
    bedzie ostateczna. Bez problemu znajdziemy bieglego który jest w stanie
    podwazyc cokolwiek wymysli biegły prokuratury. Np. uzytkownik moze
    zeznac ze na routerze miał blokade polaczen wychodzacych na porcie
    torrentów itp...

    --
    @foe_pl

  • 100. Data: 2013-12-01 17:10:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.11.2013 11:57, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > rzeczy zostały nabyta po prostu na paragony. Jeden córka dostała na
    > prezent od babci. W razie nieszczęścia widzisz pomysł na ustalenie które

    A, chyba że tak ;)