  • 1. Data: 2008-02-01 17:46:40
    Temat: Listowne wypowiedzenie umowy o usługę
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    Czy wysłanie listem poleconym z potwierdzeniem odbioru wypowiedzenia
    umowy na świadczenie usług i odebranie tego listu jest wiążące?
    Ktoś przecież może odebrać list, ale go nie otworzyć.

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 2. Data: 2008-02-01 18:24:16
    Temat: Re: Listowne wypowiedzenie umowy o usługę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fnvlvk$jal$3@mx1.internetia.pl Zygmunt M. Zarzecki
    <z...@s...pregierz.kom> pisze:

    > Czy wysłanie listem poleconym z potwierdzeniem odbioru wypowiedzenia umowy
    > na świadczenie usług i odebranie tego listu jest wiążące?

    Oświadczenie woli przekazane w ten sposób jest skuteczną czynnością prawną.

    > Ktoś przecież może odebrać list, ale go nie otworzyć.
    Nawet odbierać nie musi.
    To bez znaczenia dla skuteczności.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-02-01 18:35:49
    Od: MZ <m...@...pl.usun.koncowke>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    > Czy wysłanie listem poleconym z potwierdzeniem odbioru wypowiedzenia
    > umowy na świadczenie usług i odebranie tego listu jest wiążące?
    > Ktoś przecież może odebrać list, ale go nie otworzyć.

    a jak wypowiesz umowę ustnie, a ktoś zatka uszy?

    MZ

  • 4. Data: 2008-02-01 20:26:07
    Od: "FiONA" <1...@o...eu>

    > a jak wypowiesz umowę ustnie, a ktoś zatka uszy?

    To zgodnie z ustawą nie jest to skuteczne.
    Polecam podr do 1go roku prawa

  • 5. Data: 2008-02-01 20:29:29
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    FiONA pisze:

    > To zgodnie z ustawą nie jest to skuteczne.
    > Polecam podr do 1go roku prawa

    przybliżysz który?

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 6. Data: 2008-02-01 21:17:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "FiONA" <1...@o...eu> napisał

    > To zgodnie z ustawą nie jest to skuteczne.

    Ale co jest nieskuteczne, wypowiedzenie czy zatkanie uszu?

  • 7. Data: 2008-02-01 21:51:56
    Od: "BARTOSZ ?EPECKI" <b...@n...pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom> wrote in message
    > Czy wysłanie listem poleconym z potwierdzeniem odbioru wypowiedzenia umowy
    > na świadczenie usług i odebranie tego listu jest wiążące?
    > Ktoś przecież może odebrać list, ale go nie otworzyć.

    OIDP dyskusję na tej grupie, to wystarczy że miał możliwość zapoznania się z
    treścią. Nie skorzystał - jego strata.

    strach

  • 8. Data: 2008-02-01 23:53:07
    Temat: Re: Listowne wypowiedzenie umowy o usług
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom> napisał w
> [...]

    > umowy na świadczenie usług i odebranie tego listu jest wiążące?
    > Ktoś przecież może odebrać list, ale go nie otworzyć.

    Nawet bez potwierdzenia doręczenia będzie skuteczne.

  • 9. Data: 2008-02-04 09:22:46
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > Nawet bez potwierdzenia doręczenia będzie skuteczne.

    Bo?
    Jak udowodnisz, że wysłałeś i dotarło?
    Poczta gubi przesyłki, w zeszłym roku zaginęły 2 listy polecone do mnie.

    zyga

  • 10. Data: 2008-02-04 09:25:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom> napisał w
    wiadomości news:fo6lit$nto$1@mx1.internetia.pl...

    > Bo?
    > Jak udowodnisz, że wysłałeś i dotarło?
    > Poczta gubi przesyłki, w zeszłym roku zaginęły 2 listy polecone do mnie.

    Ja będę miał potwierdzenie nadania, a jakby adresat twierdził, ze zginęło,
    to poczta będzie mieć potwierdzenie odbioru. Co więcej za skutecznie
    doręczone uznaje się w postępowaniu cywilnym pismo, jeśli nie zostanie
    odebrane w terminie i wróci do nadawcy, bo adresat MIAŁ MOŻLIWOŚĆ
    ZAPOZNANIA SIĘ Z NIM.