  • Data: 2003-12-05 23:34:44
    Temat: Re: List otwarty do M$ - dla zainteresowanych OEM
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    1qa2ws rzecze:
    > Zgadzam sie co do kwestii uszczesliwiania przy zakupie nagrywarki itp (choc
    > np kupno programu Nero z narywarka nie jest do konca glupota). Co do

    No nie wiem. Chętnie bym się dowiedział ile zapłaciłem za ten program.
    Poza tym kupując np. nagrywarkę DVD-R - też w wersji "oem" to ukłon do poilkj -
    dostałem ją razem z programem Studio, Nero, WindDVD i jeszcze jakimś tam softem.
    Wszystkie te programy były okrojone i ja pier...le taką zabawę.
    Studio 8 np. nie pozwalało robić animowanych menu na płytce DVD, a Win DVD miał
    wyłączoną opcję dźwięku przestrzennego. To po prostu drwina z klienta!
    To już wolałbym kupić ten złom za połowę ceny bez żadnych tych o programów.

    > komputera nikt ci nie kaze kupowac systemu. Ze strony formalnej musisz

    To jaki markowy komputer możesz kupić bez systemu?
    Ja sobie kompa sam złożę, ale mówimy o przeciętnym Kowalskim..

    > Mozna kupic OEM za taniej niz kosztuje pelna wersja i to jest DOBRE.

    Ale to struganie wariata.
    Ustalamy cenę bandycką na system - 1200 zł - wiedząc, że i tak nikt myślący tego
    nie kupi, a potem robimy lepszą cenę choć nadal przegietą i świrujemy, że 400 zeta
    to wielka nasza łaska i rewelacyjna cena.
    Śmiech na sali! :(

    > Zgadzam sie rowniez, ze wiekszosc ludzi nie wie dokladnie jakie sa
    > ograniczenia w licencji OEM... Ale to juz nie wina Microsoftu.

    NIE MA żadnych ograniczeń "licencyjnych" oprogramowania OEM bowiem mamy
    do czynienia z przeniesieniem własności egzemplarza programu, czyli sprzedażą
    jego egzemplarzy, a nie z udzielaniem licencji.
    Kłania się wyrok z dnia 24 listopada 2003 sygnatura FSA 2/03

    > Poza tym sa jeszcze inne wersje licencjonowania - np MOLP...

    Ale to już zupełnie inna para kaloszy.

    pozdrawiam
    Arek

    --