  • 1. Data: 2006-08-25 17:02:30
    Temat: List - Tryb KPA
    Od: "JAM" <k...@w...vp>

    Witam,

    Czy ktoś mógłby mi udzielić informacji co to jest list polecony w trybie KPA
    ?

    Czym się różni od zwykłego poleconego ?

    Dziękuję i pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-08-25 17:36:51
    Temat: Re: List - Tryb KPA
    Od: p...@n...pl

    > Witam,
    >
    > Czy ktoś mógłby mi udzielić informacji co to jest list polecony w trybie KPA
> [...]

    pewnie podwójne awizowanie - pozostawienie awiza w skrzynce oddawczej lub na
    drzwiach mieszkania, i po 7-dniowym lezakowaniu na poczcie umieszczane jest
    ponowne zawiadomienie o przesylce - po uplywie kolejnych 7 dni pismo traktowane
    jest jako doręczone - tzw. doręczenie zastępcze, i pozostawia sie je w aktach
    sprawy ze skutkiem doręczenia.

  • 3. Data: 2006-08-25 18:37:46
    Od: "JAM" <k...@w...vp>

> [...]
    traktowane
    > jest jako doręczone - tzw. doręczenie zastępcze, i pozostawia sie je w

    A co jeśli list zawiera wezwanie na konkretny termin a mnie nie ma w domu
    przez dłuższy czas (wracam po terminie na który jest wezwanie) ???

  • 4. Data: 2006-08-25 19:28:25
    Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>

    p...@n...pl wrote:

    > pewnie podwójne awizowanie - pozostawienie awiza w skrzynce oddawczej lub
    > na drzwiach mieszkania, i po 7-dniowym lezakowaniu na poczcie umieszczane

    Po 7 dniach jest odsyłana z powrotem do organu, który ją nadał, z adnotacją
    "nie podjęto w terminie" i odciskiem datownika, jeśli nie zostanie
    odebrana. Ponadto taka przesyłka musi być dostarczona do rąk własnych - nie
    może być odebrana przez członka rodziny, jak zwykły list polecony.
    Formularz awizo jest charakterystyczny, inny niż w przypadku zwykłego listu
    poleconego:
    http://www.abc.com.pl/serwis/gfx/318769602_0.gif

    --
    Subscribe news:pl.sci.neuronauki

  • 5. Data: 2006-08-25 20:57:26
    Od: "JAM" <k...@w...vp>

> [...]
    > może być odebrana przez członka rodziny, jak zwykły list polecony.
    > Formularz awizo jest charakterystyczny, inny niż w przypadku zwykłego

    Nie odebrałem listu na którym była czerwona pieczęć TRYB KPA (na kopercie),
    więc listonosz zostawił mi zwykłe awizo na którym jest napisane, że mogę
    odebrać list w ciągu 14 dni. Więc coś tu chyba nie gra ....

  • 6. Data: 2006-08-25 22:39:01
    Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>

    JAM wrote:

    > Nie odebrałem listu na którym była czerwona pieczęć TRYB KPA (na
    > kopercie), więc listonosz zostawił mi zwykłe awizo na którym jest
    > napisane, że mogę odebrać list w ciągu 14 dni. Więc coś tu chyba nie gra

    Przepraszam, pomyłka - tamto odnosiło się do zawiadomień w postępowaniach
    cywilnych i karnych. Tryb KPA odnosi się do decyzji administracyjnych.
    Termin nie dotyczy szczególnego typu listu poleconego, tylko całej
    procedury. List jest właściwie zwykłym poleconym za potwierdzeniem odbioru.
    Pismo, którego nie udało się doręczyć lub którego idebrania odmówiono
    uznaje się za doręczone (wg art. 44 i 47)

    http://www.kodeks.wirt.pl/kpa/kpa.htm
    "Rozdział 8 Doręczenia
    Art. 39. Organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez
    pocztę, przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub
    organy.
    Art. 40. par. 1. Pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez
    przedstawiciela - temu przedstawicielowi.
    par. 2. Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza się
    pełnomocnikowi.
    par. 3. W sprawie wszczętej na skutek podania złożonego przez dwie lub
    więcej stron pisma doręcza się wszystkim stronom, chyba że w podaniu
    wskazały jedną jako upoważnioną do odbioru pism.
    Art. 41. par. 1. W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i
    pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o
    każdej zmianie swego adresu.
    par. 2. W razie zaniedbania obowiązku określonego w par. 1 doręczenie pisma
    pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
    Art. 42. par. 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub
    miejscu pracy.
    par. 2. Pisma mogą być doręczone również w lokalu organu administracji
    publicznej, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
    par. 3. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób określony w par. 1 i
    2, a także w razie koniecznej potrzeby, pisma doręcza się w każdym miejscu,
    gdzie się adresata zastanie.
    Art. 43. W przypadku nieobecności adresata pismo doręcza się, za
    pokwitowaniem, dorosłemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, jeżeli
    osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi. O doręczeniu pisma sąsiadowi
    lub dozorcy zawiadamia się adresata, umieszczając zawiadomienie w oddawczej
    skrzynce pocztowej lub, gdy to nie jest możliwe, w drzwiach mieszkania.
    Art. 44. par. 1. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wskazany w
    art. 42 i 43:
    1) poczta przechowuje pismo przez okres czternastu dni w swojej placówce
    pocztowej - w przypadku doręczania pisma przez pocztę,
    2) pismo składa się na okres czternastu dni w urzędzie właściwej gminy
    (miasta) - w przypadku doręczania pisma przez pracownika urzędu gminy
    (miasta) lub upoważnioną osobę lub organ.
    par. 2. Zawiadomienie o pozostawieniu pisma wraz z informacją o możliwości
    jego odbioru w terminie siedmiu dni, licząc od dnia pozostawienia
    zawiadomienia w miejscu określonym w par. 1, umieszcza się w oddawczej
    skrzynce pocztowej lub, gdy nie jest to możliwe, na drzwiach mieszkania
    adresata, jego biura lub innego pomieszczenia, w którym adresat wykonuje
    swoje czynności zawodowe, bądź w widocznym miejscu przy wejściu na posesję
    adresata.
    par. 3. W przypadku niepodjęcia przesyłki w terminie, o którym mowa w par.
    2, pozostawia się powtórne zawiadomienie o możliwości odbioru przesyłki w
    terminie nie dłuższym niż czternaście dni od daty pierwszego zawiadomienia.
    par. 4. Doręczenie uważa się za dokonane z upływem ostatniego dnia okresu, o
    którym mowa w par. 1, a pismo pozostawia się w aktach sprawy.
    Art. 45. Jednostkom organizacyjnym i organizacjom społecznym doręcza się
    pisma w lokalu ich siedziby do rąk osób uprawnionych do odbioru pism.
    Przepis art. 44 stosuje się odpowiednio.
    Art. 46. par. 1. Odbierający pismo potwierdza doręczenie mu pisma swym
    podpisem ze wskazaniem daty doręczenia.
    par. 2. Jeżeli odbierający pismo uchyla się od potwierdzenia doręczenia lub
    nie może tego uczynić, doręczający sam stwierdza datę doręczenia oraz
    wskazuje osobę, która odebrała pismo, i przyczynę braku jej podpisu.
    Art. 47. par. 1. Jeżeli adresat odmawia przyjęcia pisma przesłanego mu przez
    pocztę lub inny organ albo w inny sposób, pismo zwraca się nadawcy z
    adnotacją o odmowie jego przyjęcia i datą odmowy. Pismo wraz z adnotacją
    włącza się do akt sprawy.
    *par. 2. W przypadkach, o których mowa w par. 1, uznaje się, że pismo
    doręczone zostało w dniu odmowy jego przyjęcia przez adresata*.
    Art. 48. par. 1. Pisma skierowane do osób nie znanych z miejsca pobytu, dla
    których sąd nie wyznaczył przedstawiciela, doręcza się przedstawicielowi
    ustanowionemu w myśl art. 34.
    par. 2. Pisma kierowane do osób korzystających ze szczególnych uprawnień
    wynikających z immunitetu dyplomatycznego lub konsularnego doręcza się w
    sposób przewidziany w przepisach szczególnych, w umowach i zwyczajach
    międzynarodowych.
    Art. 49. Strony mogą być zawiadamiane o decyzjach i innych czynnościach
    organów administracji publicznej przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo
    przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, jeżeli przepis
    szczególny tak stanowi; w tych przypadkach zawiadomienie bądź doręczenie
    uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego
    ogłoszenia".

  • 7. Data: 2006-08-26 07:34:39
    Od: "JAM" <k...@w...vp>

    czego można się spodziewać po liście KPA z wojskowej komendy uzupełnień ??
    wezwanie na ćwiczenia rezerwy ????

  • 8. Data: 2006-08-27 10:42:35
    Od: "Paweł Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > może być odebrana przez członka rodziny, jak zwykły list polecony.
    > Formularz awizo jest charakterystyczny, inny niż w przypadku zwykłego listu

    bzdura!

    Kpa:
    Art. 44. § 1. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wskazany w art. 42 i 43:

[...]

    miejscu określonym w § 1, umieszcza się w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy
    nie jest to możliwe, na drzwiach mieszkania adresata, jego biura lub innego
    pomieszczenia, w którym adresat wykonuje swoje czynności zawodowe, bądź w
    widocznym miejscu przy wejściu na posesję adresata.

    § 3. W przypadku niepodjęcia przesyłki w terminie, o którym mowa w § 2,
[...]

    mowa w § 1, a pismo pozostawia się w aktach sprawy.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-08-27 19:41:55
    Od: "JAM" <k...@w...vp>

    Użytkownik "Paweł Kozik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    lub, gdy
    > to nie jest możliwe, w drzwiach mieszkania.

    Dzięki za rzeczową odpowiedź,

    Pozdrawiam,