  • 131. Data: 2012-04-19 09:52:40
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.04.2012 09:34, Ajgor pisze:
    > Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości

    [...]
    > Ale udalo im sie okrasc tylko 9 osob,[...] Pomylilem tylko daty. To bylo w 2008
    roku.
    [...]
    > Pamietalem, ze gdzies dzwoni, a nie pamietalem, w ktorym kosciele :)

    p. m.

  • 132. Data: 2012-04-19 10:52:20
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > On 2012-04-17, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie. Nie uprawiam 'rocket science' i nie mam paranoi w tym temacie.
    > Podobnie jak nie wieszczę końca świata tylko dlatego że gdzieś, ktoś
    > poznał moje dane osobowe bez uprawnienia.

    A masz na tym komputerze jakiekolwiek dane osobowe osób trzecich?
    Ja wiem - faktura wystawiona, treść umowy itp?

    Masz umowę z dollydrive na powierzenie przechowywania danych osobowych,
    taką którą inspektor giodo uzna za akceptowalną?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 133. Data: 2012-04-19 11:12:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-19, Massai <t...@w...pl> wrote:

    [...]

    > A masz na tym komputerze jakiekolwiek dane osobowe osób trzecich?
    > Ja wiem - faktura wystawiona, treść umowy itp?

    Niezła próba, ale nie - nie masz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 134. Data: 2012-04-19 13:08:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ajgor wrote:

    > Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości

    > A dasz mi nowy komputer w zamian? :)
    > Ja ich nie wyrzucam w bloto (chociaz zalezy od punktu widzenia.
    > Biorac pod uwage, ze w zasadzie ten komputer nie sluzy do niczego
    > konkretnego oprocz drobnej obrobki zdjec...)

    Biorąc pod uwagę że dajmy na to miesiąc temu kupiłeś komputer - i np.
    musisz kupić nowy, bo zabrali - to wyrzucasz w błoto.

    Tamten miesięczny zabiorą i oddadzą po 2 latach, jak będzie wart 1/10
    tego co za niego zapłaciłeś.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 135. Data: 2012-04-19 13:32:09
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > On 2012-04-19, Massai <t...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > ktoś >> poznał moje dane osobowe bez uprawnienia.

    > Niezła próba, ale nie - nie masz.

    Ok - a używasz programu pocztowego czy tylko webmaila? Chodzi o ksiażkę
    adresową...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 136. Data: 2012-04-19 13:50:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-19, Massai <t...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Ok - a używasz programu pocztowego czy tylko webmaila? Chodzi o ksiażkę
    > adresową...

    Webmail. Z tym, że tak po prawdzie ja pracuję na zasadzie b2b, więc
    te dane nie podlegają pod ustawę. A w sytuacji kiedy masz dane do
    użytku osobistego (niefirmowego), to też AFAIK nie podlegasz pod
    rygory ustawy.

    Bałbym się dopiero jakbym miał na komputerze bazę która de facto
    z mocy ustawy wymaga rejestrowania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 137. Data: 2012-04-19 14:09:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-19, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    [...]

    > Jest duża szansa zlokalizować wyciek. Maile w ograniczonym stopniu
    > pokrywają się z zasobami na dyskach.

    Chyba żartujesz. Już teraz łapię się bardzo często na tym, że jak nie wiem
    jak jakiś dokument znaleźć, to pewnie będzie w skrzynce.

    > Jak to zrobiłeś i z jakiego powodu? Z ciekawości pytam.

    Zwykłe tryby reklamacyjne. Amazon całkiem sporo oddał (chociaż nie musiał) raz przy
    zmianie cen,
    drugi raz wskutek awarii (walnięcia pioruna) w Irlandii.

    > Jest głównie nowomową na system rozproszony w architekturze klient-serwer.

    Czyli jednak nie do końca rozumiesz. :)

    > Niedługo byle hosting z load-balancingiem będzie "chmurą". Ale przyjdzie
    > nowa moda, przyjdą nowe buzzwords.

    Nie. Nie będzie.

    > Duże chmury też przeciekają:
    > http://articles.businessinsider.com/2011-04-28/tech/
    29958976_1_amazon-customer-customers-data-data-loss
    > http://www.appleinsider.com/articles/09/10/11/micros
    ofts_danger_sidekick_data_loss_casts_dark_on_cloud_c
    omputing.html

    To jest skutek właśnie tego że ludzie nie wiedzą co to jest chmura. Traktują to jako
    pudełko które "samo się". Nic "samo się", chmura to narzędzie które pozwala stworzyć
    tanio efektywny i sprawny system który jest odporny. Narzędzie które trzeba rozumieć.

    Wyobrażasz sobie (bez chmury) możliwość cofnięcia się z danymi do dowolnego
    punktu z krokiem 15 minut, w ciągu ostatnich 3 dni, rozlokowania tego w dwóch
    niezależnych geolokalizacyjnie serwerowniach? Da się, ale jaki byłby koszt:
    - opracownaia informatycznego takiej struktury
    - samej struktury (jeśliby przyjąć tradycyjny, dzierżawiony model)
    - koszt zespołu IT monitorującego to
    ? :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 138. Data: 2012-04-19 14:25:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.04.2012 14:09, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > - opracownaia informatycznego takiej struktury
    > - samej struktury (jeśliby przyjąć tradycyjny, dzierżawiony model)

    rdiff-backup + rdiff-web

  • 139. Data: 2012-04-19 14:55:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-19, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > rdiff-backup + rdiff-web

    Niby fajne, ale nadal nie załatwia problemu redundancji.
    No i to jest takie "zrób to sam".
    Dysk USB w sieci biurowej jest nadal narażony na te same przepięcia
    z sieci, które mogą pozbawić dane zarówno jego, jak i komputer
    źródłowy. I to jest główny problem.

    A i niespecjalnie widzę rdiff-backup w sytuacji odzyskiwania danych z bazy
    sql. Pewnie możliwe, ale nietrywialne, a w takich sytuacjach (awarie),
    szybkość z jaką możesz postawić nową maszynę do produkcji ma kluczowe
    znaczenie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 140. Data: 2012-04-19 15:22:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.04.2012 14:55, Wojciech Bancer pisze:

    > Niby fajne, ale nadal nie załatwia problemu redundancji.

    Jak nie jak tak?

    > No i to jest takie "zrób to sam".

    No i? Zapłacisz komuś, to ktoś ci to zrobi ;)

    > Dysk USB w sieci biurowej jest nadal narażony na te same przepięcia
    > z sieci, które mogą pozbawić dane zarówno jego, jak i komputer
    > źródłowy. I to jest główny problem.

    A kto mówi o dysku USB i to w sieci biurowej?

    > A i niespecjalnie widzę rdiff-backup w sytuacji odzyskiwania danych z bazy
    > sql. Pewnie możliwe, ale nietrywialne, a w takich sytuacjach (awarie),

    Trywialne. Przed rdiff-backup odpalasz mysqldump - i pięknie robi się
    kopia różnicowa bazy danych.