  • 111. Data: 2012-04-18 16:03:42
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-18 15:13, Użytkownik Ajgor napisał:

    > Teraz takie rzeczy sie chyba telefonicznie załatwia :)
    > A ja caly czas przypominam o nagrywarkach Blu-ray. Od czasu, jak sam sobie
    > taka kupilem,
    > na DVD nawet patrzec nie chce.

    Blurayem interesowałem się jakiś rok temu, po sprawdzeniu cen
    i namyśle kupiłem dysk 2TB za 320zł.

    Pozdrawiam

  • 112. Data: 2012-04-18 16:08:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2012 16:03, RadoslawF pisze:

    > Blurayem interesowałem się jakiś rok temu, po sprawdzeniu cen
    > i namyśle kupiłem dysk 2TB za 320zł.

    Ja kupiłem dwa - i dobrze zrobiłem, bo potem ceny nieźle skoczyły a dysk
    już prawie pełny. Drugi robi za jego identyczną kopię.

  • 113. Data: 2012-04-18 17:45:08
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Blurayem interesowałem się jakiś rok temu, po sprawdzeniu cen
    > i namyśle kupiłem dysk 2TB za 320zł.

    Ja w sumie kupiłem nagrywarkę Blu-raya z jednego powodu: miałem już
    wcześniej telewizor FullHD, a w międzyczasie kupiłem kamerę FullHD.
    No i okazało sie, ze zeby w pelny wykorzystac jej jakosc, potrzebny jest
    odtwarzacz Blu-Ray stacjonarny do telewizora.
    Pozniej probowalem montowac filmy w formacie AVCHD - natywnym formacie z
    kamer FullHD. Ale to byla droga przez meke. Na plycie DVD Dual Layer miesci
    sie godzina filmu :) Wiec w koncu kupilem do komputera nagrywarke Blu-ray za
    350zl, i w tym momencie skonczyly sie wszelkie problemy.
    No.. Opracowanie workflow do montazu filmow BR programami niekomecyjnymi
    bylo jak zagadka dla Sherlocja Holmesa :) Ale zniknely problemy typu "a czy
    to mi sie zmiesci na plyte". A przy okazji okazalo sie, ze archiwizowanie
    zdjec (czyli danych szelkiego rodzaju) to jest pikus :)

  • 114. Data: 2012-04-18 19:01:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 09:54:33 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > i zawartość dysków też kupujesz gotowa w sklepie? pocztę pisma notatki...
    >
    > ale pierdzielisz. policja ci zabierze wszytsko co znajdzie w lokalu razem z
    > kopiami zapasowymi chyba, że je trzymasz je gdzieś u sąsiada.

    "The novice asked the backup master: "Now that I regularly backup all my
    files, am I enlightened to the Tao of Backup?"

    The master replied: "By regularly backing up all your files you are on the
    path to enlightenment, but you will never achieve enlightenment until you
    scatter your backups to the four corners of the earth. Does the dandelion
    drop all its seeds at the base of its stalk? Does the cuckoo lay its eggs
    in one nest? So long as your backups are in one place, you are vulnerable
    to the fortunes of the world."

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 115. Data: 2012-04-18 19:57:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-18, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Prowadząc jakąś poważniejszą działalność, choćby i artystyczną, i
    > licząc na czyjąś życzliwość "gdzieśtam", jest delikatnie mówiąc
    > naiwne.

    Nasz konto email w internecie? Już zaufałeś i liczysz
    Wysyłałeś hasło do zwykłego FTP (nieszyfrowanego)? Już zaufałeś i liczysz.
    Masz konto na allegro? Już zaufałeś i liczysz.
    Masz konto w banku? Już zaufałeś i liczysz.
    Masz konto na FB? Już zaufałeś i liczysz.

    Oczywiście zdarza się jakiś naprawdę ułamkowy odsetek nadużyć.
    Ale bynajmniej nie losowo.

    > Jak ktoś nie przykłada najmniejszej wagi do ochrony swojej pracy,
    > to już jest jego problem. No chyba, że jego "praca", to przeglądanie
    > Netu, pisanie wiadomości na grupy dyskusyjne i partyjka
    > pasjansa. Taki człowiek nigdy nie zrozumie co tu można chronić :-P

    Nie. Moja praca polega na wymyślaniu dobrych rozwiązań. Co z tego,
    że je skopiujesz, skoro z nowym problemem sobie nie poradzisz,
    bo od tego właśnie ja jestem?

    > W dorosłym świecie szpiegostwo przemysłowe kwitnie. I już nie mówię
    > o kradzieży technologii kosmicznych. Wystarczy kradzież pomysłów i
    > patentowanie ich pod własnym szyldem.

    Ale szpiegostwo przemysłowe jest targetowane, a nie robione na oślep.
    Tym bardziej że dane dyskowe są dużo cięższe do analizy niż dane
    np. z serwera pocztowego.

    Są prostsze metody na zdobycie czyiś danych niż stawianie fake-usługi
    backupowania, zdobywania nagród branżowych (Mac Live 2011 Software
    Awards) i utrzymywania tego przez ponad rok.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 116. Data: 2012-04-18 19:59:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-18, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    [...]

    > Prędkość jest fatalna, do pracy biurowej wystarczy, jak ktoś
    > zajmuje się np. grafiką to już niestety nie jest wystarczająca.

    Naszemu grafikowi wystarcza w zupełności. Przez godzinę przepchasz
    3GB danych. W czasie "nie roboczym" spokojnie przejdzie ponad 50GB.
    A to nie jest tak że grafik tyle wyprodukuje dziennie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 117. Data: 2012-04-18 23:02:41
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości

> [...]
    > backupowania, zdobywania nagród branżowych (Mac Live 2011 Software
    > Awards) i utrzymywania tego przez ponad rok.

    Po za tym z takich uslug korzystaja miliony ludzi, z ktorych 99,9% wrzuca
    dane, ktore wlascicieli serwisu w ogole nie interesuja.
    Jakos nie wierze, ze przegladaja miliony kont liczac, ze przypadkowo trafia
    na cos, co ich interesuje.

  • 118. Data: 2012-04-18 23:59:11
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 18 Apr 2012 19:57:05 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Nasz konto email w internecie? Już zaufałeś i liczysz

    Dostawcy usług e-mail z reguły są w Polsce i zawierasz z nimi czytelną (z
    reguły ;) umowę. I w razie problemów łatwiej ich ścigać. Zaś jakaś firma za
    oceanem z umową "AS IS" to wybór na własne ryzyko.

    > Masz konto na allegro? Już zaufałeś i liczysz.

    I masz tam tylko dane związane z Allegro.

    > Masz konto w banku? Już zaufałeś i liczysz.

    I masz tam tylko dane transakcji finansowych, do tego akurat o
    bezpieczeństwo systemów bankowych martwiłbym się najmniej.

    > Masz konto na FB? Już zaufałeś i liczysz.

    Największy szpieg świata i zaufanie? Daj spokój.

    Zupełnie nie rozumiem tego "parcia na chmurę" i wysyłania swoich danych w
    bliżej nieokreślone miejsca, bo jest to modne. Zwłaszcza, że taki np.
    Dropbox miał niezłe wpadki z prywatnością i bezpieczeństwem.

    > Są prostsze metody na zdobycie czyiś danych niż stawianie fake-usługi
    > backupowania, zdobywania nagród branżowych (Mac Live 2011 Software
    > Awards) i utrzymywania tego przez ponad rok.

    Wystarczy "zgubić" pendrive na parkingu. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 119. Data: 2012-04-19 00:16:11
    Od: SDD <s...@t...pl>

    qwerty pisze:

    > Po trzecie - parę minut i router wgrywasz linuxa i możesz logować co
    > chcesz.

    Tez tak mam. Nie zauwazylem jednak, zeby dalo sie w ten sposob uzyskac
    logi z przeszlosci :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 120. Data: 2012-04-19 00:19:00
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Na tych 4MB flasha? Wow, ale tych logów zmieścisz. :-) Sorry, ale teoretyzujesz
    > i to tak że aż uszy bolą i w dodatku zalatuje fanboyizmem linuksowym. [1]
    > Porządne routery, to i owszem mają funkcję logowania (do zewnętrznego serwera
    > syslog), ale do tego trzeba jeszcze *mieć* ten serwer syslog.

    Dolaczasz pendrive albo karte SD....
    Moj maly roterek 3G z 4MB flasha dysponuje jednogigowa partycja
    systemowa :) 128 MB swapu i jeszcze 6 GB katalogu domowego na sciagane
    dane :)

    Pozdrawiam
    SDD