  • 21. Data: 2011-01-25 07:59:58
    Temat: Re: Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/25/2011 1:46 AM, Stokrotka wrote:

    > W związku z ustawą o ohronie danyh osobowyh.
    > Ja te dane udostępniam tylko Zakładowi Energetycznemu i nikomu więcej, mogę
    > udostępnić te dane , ale tylko za moją zgodą, tak było w uwadze małymi
    > literkami,
    > i nie zamieżam zgody na udostępnianie dawać .

    no to nie zostaje ci nic innego jak bieganie do kasy ZE.

  • 22. Data: 2011-01-25 08:00:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 25, 8:46 am, "Stokrotka" <o...@a...pl> wrote:

> [...]
    > Ja te dane udostępniam tylko Zakładowi Energetycznemu i nikomu więcej, mogę
    > udostępnić te dane , ale tylko za moją zgodą, tak było w uwadze małymi
    > literkami,
    > i nie zamieżam  zgody na udostępnianie  dawać .
    >
    > --
    > reforma.ortografi.w.interia.pl , zmiana na stronie:
    > w zakładce "inne" można znaleźć syntezator mowy
    >
    > (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
    > Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
    > nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.

    Krotko mowiac: hahaha

    Dluzej: w takim razie polecam zapoznanie sie z ustawa o ochronie
    danych osobowych, nie wiem z czego to wynika - domyslam sie jedynie,
    ze chodzi o ogolna dziennikarska ignorancje - ale na podstawie ustawy
    o ochronie danych osobowych stworzono tyle cudacznych mitow, ze glowa
    mala

    Faktycznie w ustawie o ochronie danych osobowych istnieje instytucja
    "zgody na przetwarzanie" - ale nie jest to ani jedyna podstawa do
    przetwarzania danych, ani nawet nie jest to najwazniejsza podstawa.
    Bez zgody na przetwarzanie danych mozna zyc, zwlaszcza jak sie jest
    przedsiebiorca - i nie jest to potrzebne ani do obslugi klientow, ani
    do wystawiania faktur, ani nawet do marketingu uslug wlasnych.

    Co do przekazywania danych innym firmom to tez jest kolejny mit, ze
    potrzebna jest na to zgoda. Owszem - ale nie zawsze. Normalna rzecza u
    przedsiebiorcow jest outsourcing. Jesli firma X zleca firmie Y
    wykonywanie jakis czynnosci, to moze zgodnie z ustawa (chyba art. 31
    nie pamietam, nie chce mi sie teraz sprawdzac) bez naszej zgody
    przekazac dane firmie Y celem wykonania tych czynnosci. Nie potrzeba
    na to naszej zgody i niespecjalnie mamy mozliwosc sprzeciwienia sie
    tem... Przy czym administratorem danych pozostaje firma X.

    Nie mam pojecia i nie wiele mnie obchodzi jak sobie radzi z danymi
    osobowymi ZE w Wlominie, ale teoretycznie jest mozliwosc zeby
    podpisali umowe z firma X majaca np. siec marketow i zlecili jej
    prowadzenie obslugi gotwkowej klientow. Twoje dane trafia do tej sieci
    marketow i Twoja zgoda nie jest do niczego potrzebna.

  • 23. Data: 2011-01-25 12:11:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 08:50:36 +0100, Stokrotka napisał(a):

    > Zakład Energetyczny może mi wtedy wytoczyć sprawę, że nie zapłaciłam, a jak
    > pokażę kwit z "Myszką Miki" to powie że to kwit mojego sąsiada bo on tez
    > wpłaca na "Myszkę Miki", i jak wtedy udowodnię, że to ja zapłaciłam za swuj
    > prąd a nie sąsiad za swuj?

    Płaci się na rachunki, a nie za ludzi - wystarczy że w polu tytułem jest
    numer faktury, choć widziałem wpłaty bez tego ("a bo wnuczka zapłaciła" -
    wystarczyło podać datę wpłaty i pokazać dowód wpłaty). Szczególnie że mało
    prawdopodobne aby rachunek sąsiada miał taką samą kwotę.

    Henry

  • 24. Data: 2011-01-25 13:44:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:x0pwvnvoll9b.nzbvfiqq162f$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > mało
    > prawdopodobne aby rachunek sąsiada miał taką samą kwotę.

    Przede wszystkim w wypadku Zakładu Energetycznego każdy klienta ma inny
    numer nrachunku bankowego. Oni księgują to na rachunkach poprzez dodawanie
    należności i odejmowanie wpłat. Widzą zadłużenie.

  • 25. Data: 2011-01-25 16:52:27
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 14:44:39 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przede wszystkim w wypadku Zakładu Energetycznego każdy klienta ma inny
    > numer nrachunku bankowego.

    W tej chwili tak.

    Henry

  • 26. Data: 2011-01-25 19:39:04
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > no to nie zostaje ci nic innego jak bieganie do kasy ZE.
    Jakiej kasy? Pszecież ja mają zlikwidować od 1 kwietnia.

  • 27. Data: 2011-01-25 19:44:55
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    >... Twoje dane trafia do tej sieci
    >marketow i Twoja zgoda nie jest do niczego potrzebna.
    Piszesz o bezprawnej praktyce, nie o obowiązującym prawie.
    Wiem, teraz w Polsce jest wielkie bezprawie,
    mafiozi mają władzę, kupili ją sobie dzięki kapitalizmowi,
    ale to nie znaczy, że wszyscy Polacy to banda debili
    i że nie wiedzą, ....
    Wiedzą i może się skończyć rewolucją na ulicy,
    zamahem stanu, innym pszewrotem.....
    popszedzonym nie jedną stszelaniną, egzekucją,
    tysiącami zaginionyh (wyszedł i nie wrucił..... po drodze wszyscy widzieli
    że był na komisariacie) - tak jest teraz.

  • 28. Data: 2011-01-25 19:49:23
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    >...wystarczy że w polu tytułem jest
    > numer faktury, ...
    Nie mam faktury tylko zwykły rahunek,
    ale faktycznie, jest na blankiecie coś jak "nr rahunku",
    ale sąd mam pewność, że jest unikalny?

    Co do zaś zgodności kwoty to nie jest to dobry argument bo problem dotyczy
    nie tylko energetyki ale są inne dziedziny, opłaty stałe, gdzie wielu ludzi
    płaci tyle samo.

  • 29. Data: 2011-01-25 19:53:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/25/2011 1:39 PM, Stokrotka wrote:
    > Jakiej kasy? Pszecież ja mają zlikwidować od 1 kwietnia.

    jakaś jedna w siedzibie przedsiębiorstwa jest na pewno.
    znajdz nową siedzibę przedsiębiorstwa.

  • 30. Data: 2011-01-25 23:30:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1lzr8mjwqdq3y$.kbs1an422vp7.dlg@40tude.net...

    > W tej chwili tak.

    Problem jak rozumiem jest teraz, a nie w przeszości :-)