  • 31. Data: 2007-08-26 18:53:59
    Temat: Re: Licencji brak - programy komputerowe
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 26 sierpnia 2007 20:50
    (autor Maciej Bebenek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fasi2m$gpg$1@news2.ipartners.pl>):

    > Tylko pamiętaj, że za czytanie nie swojej książki nie grozi
    > odpowiedzialność karna. Z programem jest inaczej.

    W jakim sensie nie mój? I w jakim sensie odpowiedzialność karna?

    Nie wolno mi powielać, tak jak książki czy płyty CD. Ale poza tym, czym się
    różni moje pudełko z grą z MM od mojego pudełka z Łzami takoż z MM?
    Paragonu za grę też już dawno nie mam.... Grozi mi odpowiedzialność karna?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 32. Data: 2007-08-26 19:11:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Piotr Dembiński" wrote:

    > Nie ma znamion kradzieży pudełka z płytą i kilkoma dokumentami.
    > Kwestia uprawnień do użytkowania tego oprogramowania jest IMO
    > bardzo sporna i w dużym stopniu zależy od treści umowy licencyjnej.

    w umowach licencyjnyh wypisują rózne brednie, sporo z tego co tam pisze jest
    niezgodna z prawem i niema żadnego znaczenia.

  • 33. Data: 2007-08-26 19:29:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> writes:

    [...]

    > w umowach licencyjnyh wypisują rózne brednie, sporo z tego co tam
    > pisze jest niezgodna z prawem i niema żadnego znaczenia.

    Jednym słowem w pełni się ze mną zgadzasz, że jest to kwestia sporna.

  • 34. Data: 2007-08-26 19:33:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Tylko pamiętaj, że za czytanie nie swojej książki nie grozi
    > odpowiedzialność karna. Z programem jest inaczej.

    Właśnie, czy to nie jest dyskryminacja gospodarcza pisarzy,
    kompozytorów, muzyków i innych twórców?

  • 35. Data: 2007-08-26 19:36:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    [...]

> [...]
    > czym się różni moje pudełko z grą z MM od mojego pudełka z Łzami
    > takoż z MM? Paragonu za grę też już dawno nie mam.... Grozi mi

    Zdecydowanie tak. Jak już będziesz na samym szczycie drabiny
    sądowniczej, możesz odwołać się do TK w sprawie dyskryminacji
    gospodarczej twórców innych niż programiści komputerowi.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 36. Data: 2007-08-26 20:21:08
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 26 sierpnia 2007 21:36
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    Albowiem gdyż? Wg jakiego prawa?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 37. Data: 2007-08-27 11:56:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z niedziela, 26 sierpnia 2007 21:36
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Albowiem gdyż? Wg jakiego prawa?

    Karnego. Programy komputerowe są traktowane inaczej, niż muzyka.

  • 38. Data: 2007-08-27 13:11:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Karnego. Programy komputerowe są traktowane inaczej, niż muzyka.

    Twierdzisz, że za brak paragonu grozi odpowiedzialność karna?

    Ty na prawdę jesteś chory psychicznie...

  • 39. Data: 2007-08-27 13:37:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Twierdzisz, że za brak paragonu grozi odpowiedzialność karna?

    Za uzyskanie programu komputerowego bez zgody osoby uprawnionej grozi
    odpowiedzialność karna. Jest to w sprzeczności z Art. 32 Konstytucji,
    ponieważ dyskryminuje gospodarczo twórców utworów innych niż programy
    komputerowe, m.in. muzyków i grafików.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 40. Data: 2007-08-27 13:48:26
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedzialność karna. Jest to w sprzeczności z Art. 32 Konstytucji,
    > ponieważ dyskryminuje gospodarczo twórców utworów innych niż programy

    litosci, o czym ty piszesz
    czlowiek posiada licencje i program, nie sciagnol go sobie z emula