    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Date: Sun, 10 Nov 2002 03:55:21 +0100

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 09 Nov 2002 19:47:10 +0100), "Elita.pl"
    <b...@e...pl> był(a) napisał(a):

    >Nikogo tu nie tłumaczyłem. Stwierdziłem tylko fakt, że złodziejami są
    >Ci co ustalają takie a nie inne ceny.

    hmm....
    Cytuję:

    ,,Tak - na tym polega złodziejstwo, że pozbawia się kogoś jego
    własności.''

    W jakiś to tajemniczy sposób złodziej oprogramowania (wg mojej
    definicji) nie łapie się na złodzieja wg Twojej, natomiast ktoś kto
    ustala zbyt wysokie ceny (wg Ciebie) na miano złodzieja zasługuje?

    Stosując Twoją definicję -- kogo pozbawia i jakiej własności twórca
    ustalający wysoką cenę?

    >Natomiast jeśli TEN SAM film na taśmie VHS kosztuje 25-30 złotych,
    >a na DVD 80-100 złotych to jest to rozbój w biały dzień i bezczelne
    >złodziejstwo. Tym bardziej gdy wie się, że kopia VHS kosztuje ~7 zł,
    >a DVD aż... 1 zł !

    ale za jakość DVD się płaci. Podobnie jak za jakość wielu innych
    rzeczy. Chcesz mieć dres Adidasa to zapłacisz więcej niż za
    analogiczne wdzianko wieczorowe Adidosa czy czegoś podobnego...

    >A żebyś mi zaraz nie mówił, że DVD ma lepszą jakość -

    Ty -- skąd wiedziałeś? :-)

    >kino ma jeszcze lepszą

    spieralbymsię..

    >a bilet kosztuje 12-20 zł,

    Tak, BILET na jednorazowy pokaz dla jednej osoby. Wypożyczenie DVD
    kosztuje 5-7zł i w dodatko niezależnie od ilości oglądających osób.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert