    From: "BIGUS" <i...@t...adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja OEM
    Date: Wed, 1 Jun 2005 08:51:30 +0200

    news:d7isnu$kut$4@inews.gazeta.pl...

    > Buacha cha cha cha cha !!!!!!!!!
    >
    > Ale jak kupuję książkę to mam prawo ją chociaż otworzyć przed spaleniem?
    > Czy też naruszę licencję na jej oglądanie?

    Witam,
    wtrace sie do rozmowy bo wizde iz Pan naprawde nie wie o czym mowi .
    zalecam:
    1. nauczyc sie czytac licencje
    2. przyjac do wiadmosci iz zakupic progaram = zakupic prawo do jego
    uzyktowania i tylko to na okreslonych warunkach
    3. licencjonowanie microsoftu jest bardzo bardzo specyficznie a szcezgomnie
    OEM:
    parec cytatow :

    Licencji Microsoft Producenta Systemów OEM
    1. (...) Rozpowszechnianie poszczególnych jednostek oprogramowania lub
    sprzętu firmy Microsoft, znajdującego się w zestawie producenta systemów
    oem, nie jest dozwolone, o ile licencjobiorca nie zaakceptuje postanowień
    niniejszej licencji. Za akceptację warunków niniejszej licencji uważa się
    otwarcie opakowania na którym została wydrukowana niniejsza licencja! Po
    otwarciu opakowania jednostki oprogramowania ani sprzęt w nim zawarty nie
    podlegają zwrotowi. Akceptując licencję licencjobiorca potwierdza, że
    uczestniczy w programie producenta systemów oem (oem system builder). (...)

    4.1 Jeśli w zestawie producenta systemów OEM znajduje się jednostka
    oprogramowania będąca komputerowym system operacyjny Microsoft, Microsoft
    niniejszym udziela Licencjobiorcy niewyłączne prawo do dystrybucji każdej
    takiej jednostki oprogramowania wyłącznie pod warunkiem, że jest ona
    rozprowadzana albo razem z całkowicie zmontowanym systemem komputerowym,
    albo ze składnikiem sprzętu komputerowego, niebędącym urządzeniem
    peryferyjnym (tj. składnik ten ma być integralną częścią komputera, na
    którym zostanie zainstalowana jednostka oprogramowania).

    PRosze przeczytac a moze sie zrozumie :)

    ---
    BIGUS
    poprostu BIGUS