  • 21. Data: 2007-06-13 15:46:23
    Temat: Re: Legalnosc przegladania stron www?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 13-06-2007 o 15:18:02 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > tylko że oni najpierw cie wsadzą a potem beziesz udowadniał że nie
    > jesteś pedofilem.

    Doweidzenie, ze nie jest sie pedofilem jest - przepraszam za ironie -
    dziecinnie proste :) Gdyby chodzilo o dopuszczanie sie czynow pedofilnych,
    bylby problem.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 22. Data: 2007-06-13 16:02:20
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    szomiz napisał(a):
    > Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:f4otd7$8gn$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie. Mowa jest o podstawie do postawienia zarzutow.

    teoretycznie jeden h. :)

    --
    KONIECZNEJ!! <<
    Prawo ma byc dla zwykłychludzi, nie dla liberałów chcących chronic
    przestepców!
    http://www.zbigniewziobro.org/content/view/19/30/

  • 23. Data: 2007-06-13 17:07:16
    Od: "Cezary J." <b...@b...com>

    Olgierd pisze:

    > A możesz wskazać konkretny przykład?

    Patrz : wszystkie przepisy gdzie jest mowa o utrwalaniu treści.

    Prawie kazdy komputer utrwala wiele rzeczy automatycznie często bez
    wiedzy użytkownika. Niestety użytkownik/własciciel odpowiada za wszystko
    co zrobi jego komputer.

  • 24. Data: 2007-06-13 17:25:21
    Od: "Cezary J." <b...@b...com>

    Jotte pisze:
    > Co to jest "nielegalna strona"? Nielegalne, czy raczej - sprzeczne z
    > prawem treści to rozumiem, ale "nielegalna strona"?

    Jesli tresci zawartne na stronie są nielegalne to automatycznie strona
    staje sie nielegalna. To chyba oczywiste.

    > Teza o "utrwalaniu" w RAMie czy cache'u jest naciągana doprawdy
    > przesadnie. Zresztą użytkownik komputera całkowicie zgodnie z prawem nie
    > musi nic wiedzieć o działaniu zarówno hardware'u jak i software'u.

    Powinien wiedzieć... Bo odpowiada za WSZYSTKO co zrobi jego komputer.
    Nieznajomość działania hardware czy software nie zwalnia z
    odpowiedzialności za skutki jego używania.

    Podobnie jest z samochodami... To własciciel samochodu odpowiada za
    wypadki spowodowane jego złym stanem technicznym. I nie pomoze
    tłumaczenie ze "ja nie wiedziałem ze hamulce nie działają...".

    No chyba ze to jakis masowy problem - wtedy odpowiedzialnosc przerzuca
    sie na producenta.

    > Taa... podobnie jak wyjmując ze skrzynki kopertę wyjmujący popełnia
    > przestępstwo jeśli okaże się po otwarciu, że są w niej np. zdjęcia z
    > materiałami pedofilskimi.

    Problem w tym ze kazdy mail zostaje "utrwalony" przez komputer... a
    odpowiedzialności za "czyny" komputera spoczywa na jego włascicielu.
    W tradycyjnej poczcie nie ma tego problemu.

    > Jak już głosisz jakieś swoje teorie, to poprzyj je jakimiś artykułami,
    > orzecznictwem - wszak to grupa o prawie, a nie swobodnych fantazjach nt.
    > prawa.

    Mówie tylko o braku dobrej definicji "utrwalania treści" w polskim
    prawie. Moim zdaniem nie każde utrwalenie powinno być przedmiotem
    zainteresowania prawa.... a jedynie to które było wynikiem świadomej
    decyzji (użytkownik wie że utrwala i wie co utrwala).

  • 25. Data: 2007-06-13 17:55:25
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f4p4e5$9dk$3@inews.gazeta.pl...
    .pl> napisał w

    > teoretycznie jeden h. :)

    Oj mylisz sie. Przesiedzialem kiedys na dolku (po znajomosci tylko 28
    godzin, byl weekend), bo tepy policjant postanowil postawic zarzut (albo
    zrobic co innego). Prokurator usmial sie z przedstawionych przez psiarnie
    kwitow, ale powiedzial, ze paragraf jest na tyle powazny (bodajze do 8 czy
    10 lat), ze nie moze spuscic tego w kanal . W zwiazku z czym musi sie tym
    zajac (choc nic z tego nie bedzie) zastosowac jakis srodek zapobiegawczy.

    I popierdalalem ak glupi raz w tygodniu na komisariat, zeby sie podpisac.
    Przez 4-ry miesiace...

    sz.

  • 26. Data: 2007-06-13 18:20:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f4p9im$a05$1@nemesis.news.tpi.pl Cezary J.
    <b...@b...com> pisze:

    > Jesli tresci zawartne na stronie są nielegalne to automatycznie strona
    > staje sie nielegalna. To chyba oczywiste.
    Nie, nieprawda. Na razie to tylko niczym nie poparta teza.
    Dowód byłby potrzebny...

    > Powinien wiedzieć... Bo odpowiada za WSZYSTKO co zrobi jego komputer.
    Zapewne na podobnej podstawie jak odpowiada za wszystko, co zrobi jego
    mikrofalówka, pralka, zmywarka, odkurzacz itp.
    A jakbyś tak trochę pomyślał, to co by się stało?
    W ocenie winy, a także samego faktu jej zaistnienia bardzo istotną rolę
    odgrywa zamiar i działanie świadome. Powinieneś to wiedzieć i rozumieć
    wypowiadając się na tematy prawne.

> [...]
    > wypadki spowodowane jego złym stanem technicznym. I nie pomoze tłumaczenie
    > ze "ja nie wiedziałem ze hamulce nie działają...".
    Niekoniecznie, to kiepski przykład.
    Badanie może wykazać wadę fabryczną układu hamulcowego - i właściciel nie
    odpowiada.
    Hamulce mogły być serwisowane 5 dni temu, warsztat wykonał naprawę
    niesolidnie - i właściciel nie odpowiada. To takie pierwsze z brzegu
    kontrprzykłady.

    > No chyba ze to jakis masowy problem - wtedy odpowiedzialnosc przerzuca sie
    > na producenta.
    Ciepło, ciepło, zaczynasz rozsądniej kombinować. Temporary Internet Files
    jest z pewnością w tym kontekście problemem bez wątpienia o charakterze
    masowym... ;))

    > Problem w tym ze kazdy mail zostaje "utrwalony" przez komputer... a
    > odpowiedzialności za "czyny" komputera spoczywa na jego włascicielu.
    > W tradycyjnej poczcie nie ma tego problemu.
    Jak nie, jak tak? Otworzyłem kopertę, zobaczyłem i utrwaliłem w pamięci. W
    dodatku nic nie mogę na to poradzić - pamiętam, choć nie chcę. Odpowiadam za
    czyny mojej pamięci? Czy może problem jest masowy i odpowiada jej producent?

> [...]
    > prawa.... a jedynie to które było wynikiem świadomej decyzji (użytkownik
    I wie po co.
    No, nareszcie gadasz z sensem, gratuluję.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2007-06-13 19:06:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:87odjj3bzq.fsf@hector.domek "Piotr Dembiński"

    > Czyli człowiek używający komputera w afekcie będzie 'mniej winny', niż
    > człowiek używający komputera w pełni świadomie i z wyrachowaniem?
    Inaczej traktowałbym (w sensie materiałów obciążających) pliki zapisane w
    folderze np. D:\hobby\szczypiorki\chlopcy, a inaczej w C:\Documents and
    Settings\Administrator\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files i paru
    innych lokalizacjach.
    Już kapujesz?

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2007-06-13 19:12:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    [...]

  • 29. Data: 2007-06-13 19:28:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Cezary J." <b...@b...com> napisał

    > Prawie kazdy komputer utrwala wiele rzeczy automatycznie często bez
    > wiedzy użytkownika.

    No to trzeba takiego złego komputera oskarżyć i osądzić.

    > Niestety użytkownik/własciciel odpowiada za wszystko
    > co zrobi jego komputer.

    Akurat...

  • 30. Data: 2007-06-13 19:33:15
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezary J. napisał(a):
    > Prawie kazdy komputer utrwala wiele rzeczy automatycznie często bez
    > wiedzy użytkownika. Niestety użytkownik/własciciel odpowiada za wszystko
    > co zrobi jego komputer.

    a czytałeś kiedyś część ogólną kk?

    KG