  • 1. Data: 2007-06-12 11:42:17
    Temat: Zerwanie umowy realizacyjnej przez dewelopera
    Od: a22b <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl>

    Witam,

    W umowie z deweloperem ("umowa realizacyjna", forma cywilno-prawna)
    znajdują się zapisy dotyczące konkretnych przypadków, w których
    deweloper może "odstąpić" od umowy (długa zwłoka w płatności, itd.). Nie
    ma żadnego punktu mówiącego, że deweloper ma prawo "odstąpić od umowy"
    bez podania przyczyny.
    Budowa jest już zakończona, pieniądze zapłacone, klucze do mieszkań
    przekazane i pozostało podpisać akt notarialny.

    Jestem przed scedowaniem na siebie takiej umowy i mam następujące pytania:

    Jak prawo zabezpiecza mnie w razie "niezgodnego z umową" zerwania umowy?
    Czy w takiej sytuacji sądy zasądzają odszkodowania rekompensujące straty
    poniesione z tytułu wzrostu wartości nieruchomości, której w końcu
    deweloper nam nie sprzedał?
    Może ktoś zna praktyczne przypadki tego typu spraw?

    Pozdrawiam,
    --
    a22b<m.o.n.k.e.y>op.pl