  • Data: 2013-03-08 11:40:00
    Temat: Re: L4 a zmiana pracy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.03.2013 21:09, Marek Dyjor pisze:
    > Najbardziej idiotyczne jest to jakie skutki niesie L4 dla osób
    > prowadzących DG...

    No to racja, bo jak ktoś jest na UoP, to mu pewnie nawet pasi, że w
    dwóch miejscach dostanie wolne.

    > wg interpretacji ZUSoweskiej jeśli jesteś na L4 to nie wolno ci przez
    > telefon rozmawiać w klientami, nie wolno ci wystawić na komputerze w
    > domu faktur itp... kompletny absurd.

    No Gotfryd gdzieś podnosił, że wystawić fakturę wolno, ale z telefonami,
    to owszem, już nie.

    No bo jak ktoś ma złamaną nogę, to przecież rozmowa przez telefon jest
    śmiertelna.

    > IMHO powinno sie w końcu coś z tym zrobić. Bo wymóg że firma mająca
    > straty ma płacić pełny ZUS jest normalnie głupi.

    Z jednej strony tak, z drugiej wielu przedsiębiorców jedzie na stratach
    ,,wiecznie''.

    > obowiązkowa powinna być
    > tylko składka zdrowotna, reszta powinna być płatna opcjonalnie w
    > zalezności od dochodu firmy.

    Też bym tak chciał, ale to 90% przedsiębiorców by nie płaciło pewnie :D
    Jakby zyski rosły, to by zakładali generujące koszty DG na żonę,
    dziecko, rodzeństwo, sąsiada, psa...

    > Głupota jest kosmiczna bo oznacza że ktoś kto ledwo ciągnie jest
    > wykańczany przez ZUS.

    No niestety, mam teraz ten problem. Musiałem zawiesić DG, bo stan mojego
    zdrowia znacznie się pogorszył a do tego musiałem zająć się wychowaniem
    dzieci i prowadzeniem domu. Ale cośtam bym sobie dorobił. Tylko co z
    tego, skoro muszę dać 900zł ZUSowi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek