  • 1. Data: 2004-12-01 18:04:52
    Temat: Kwoty na rachunkach, cennikach
    Od: Grych <g...@N...tg.pl>

    Witam,
    moze ktos wie, czy jest gdzies prawnie ustalone, ze kwoty podane na
    rachunkach, w cennikach, w menu w knajpach _musza_ być zapisane w
    systemie dziesietnym? A gdybym - abstrahujac od realnosci i sensownosci
    tego pomyslu - chcial podac ceny czy wydrukowac je na rachunku np.
    szesnastkowo, czy jakas instytucja (oczywiscie procz ew.
    niezorientowanych klientow) by mnie za to pogonila? Jestem ciekaw, czy
    to zostalo przewidziane prawnie.
    Ciekawie wygladalby rachunek z restauracji:
    Wyborowa 1 szt. 0x3C zł
    Ogórki kiszone 2 szt. 0x0A zł
    Razem: 0x46 zł

    --
    Grych

  • 2. Data: 2004-12-01 18:06:15
    Temat: Re: Kwoty na rachunkach, cennikach
    Od: "Bartek J." <j...@p...fm>

    Użytkownik "Grych" <g...@N...tg.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Razem: 0x46 zł

    Dobry z matmy to ja nie jestem ale chyba 0x46 to 0 wiec klienci by sie
    ucieszyli :))

    > --
    > Grych

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 3. Data: 2004-12-01 18:11:02
    Od: Grych <g...@N...tg.pl>

    > Dobry z matmy to ja nie jestem ale chyba 0x46 to 0 wiec klienci by sie
    > ucieszyli :))
    Sorki, nie powienienem stosowac tego zapisu, albo napisac o co mi
    chodzi. 0x przed liczba oznacza liczbe szesnastkowa.

    --
    Grych

  • 4. Data: 2004-12-01 18:38:09
    Od: "Rob" <n...@e...pl>

    > Dobry z matmy to ja nie jestem ale chyba 0x46 to 0 wiec klienci by sie
    > ucieszyli :))

    Obawiam sie, ze 0x46 w sys. szesnastkowym to 70 w systemie dziesietnym....
    Klienci by sie nie ucieszyli, gdyby mieli tyle zaplacic za kieliszek
    wyborowej i dwa ogorki kiszone :-P
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-12-01 21:18:42
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-12-01 19:04 :

> [...]
    > to zostalo przewidziane prawnie.
    > Ciekawie wygladalby rachunek z restauracji:

    Może dali by Ci banknoty o nominale "080h" i np. "Niestety, nie mam
    drobnych, tylko okrągłe 80. Poproszę o wydanie do 4A". ;)
    - Szwejk

  • 6. Data: 2004-12-02 00:59:32
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 01 Dec 2004 19:04:52 +0100, Grych naskrobał(a):

> [...]
    > szesnastkowo, czy jakas instytucja (oczywiscie procz ew.
    > niezorientowanych klientow) by mnie za to pogonila? Jestem ciekaw, czy

    ustawa o NBP i rozporządzenia prezesa NBP ws wartości banknotów , znaków
    pieniężnych itd + ustawa o cenach

    > Ciekawie wygladalby rachunek z restauracji:
    > Wyborowa 1 szt. 0x3C zł
    > Ogórki kiszone 2 szt. 0x0A zł
    > Razem: 0x46 zł

    Normalnie - wartość do zapłaty 0x46 zł jest niezrozumiała przez co
    niemożliwa do zapłaty. Kary uzależnione od tego czy PIH uzna to za
    wprowadzenie w błąd konsumenta (raczej pewne). Dodatkowo trzeba się liczyć
    z konsekwencjami tj. wpisanie szesnastkowo:
    Peugeot 407 20 000 zł
    co oznacza w praktyce dziesiętnie:
    Peugeot 407 131 072 zł

    Spowoduje że będziesz zmuszony sprzedać to auto za 20 000 zł - niestety
    dziesiętnych :D
    Tak wiec sugeruje raczej ósemkowy kod żeby nie tracić :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-12-02 10:47:47
    Od: Grych <g...@N...tg.pl>

    > ustawa o NBP i rozporządzenia prezesa NBP ws wartości banknotów , znaków
    > pieniężnych itd + ustawa o cenach
    Czyli rozumiem ze jest to scisle okreslone, to znaczy ze w ustawie jest
    napisane ze system dziesietny jest jedynie sluszny i tylko takim mozna
    sie poslugiwac w odniesieniu do cen?
    > Spowoduje że będziesz zmuszony sprzedać to auto za 20 000 zł - niestety
    > dziesiętnych :D
    Jasne. Konsekwencje stosowania roznych systemow bylyby dosc zabawne,
    dlatego wlasnie chcialem sie dowiedziec, czy jest to scisle okreslone -
    czy moze zapis dziesietny jest na tyle "oczywisty" ze prawo tego nie
    reguluje.
    Dzieki!

    --
    Grych

  • 8. Data: 2004-12-02 12:26:12
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 02 Dec 2004 11:47:47 +0100, Grych naskrobał(a):

    > Czyli rozumiem ze jest to scisle okreslone, to znaczy ze w ustawie jest
    > napisane ze system dziesietny jest jedynie sluszny i tylko takim mozna
    > sie poslugiwac w odniesieniu do cen?

    Nie przypominam sobie przepisu typu " na terenie RP obowiązuje system
    dziesięty w przestrzeni rzeczywistej". Jeszcze można poszukać w Normach
    Polskich.