    From: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: Kwaterunek, a remonty i modernizacje
    Date: Thu, 19 Feb 2004 21:35:59 +0100

    > Niestety, sprawa mnie osobiście nie dotyczy. Chcę pomóc znajomym - na
    > odległość.

    no to niech zaczna brac swoje sprawy we wlasne rece (naprawde warto!) Namow
    ich na to.

    > No właśnie, ta kalkulacja dla lokatorów kwaterunku nie może być "jakaś
    > tam"
    Sadze, ze tu sie mylisz. Stawka dla najemcow jest ustalana przez wlasciwa
    wladze gminna - zapewne trzeba poszukac odpowiedniej uchwaly Rady Gminy czy
    jakiegos innego stwora zajmujacego sie tym tematem. Ustalaja i zatwierdzaja
    stawke za metr kwadratowy obowiazujaca na ich terytorium i po sprawie. Firmy
    zarzadzajace musza to ustalenie stosowac. Z wlascicielami jest inaczej -
    jesli sa zorganizowana grupa i czuja temat to negocjacje sa okrutne. Powiem
    Ci, ze u mnie jak rozliczalismy rok 2002 to trwalo to do grudnia 2003. W tm
    roku brdzxiemy zamykac rok 2003 i tez zapowiada sie to interesujaco. Samych
    uwag do 22 faktur jest 10 (!) stron - wszystkie watpliwosci (ceny,
    roboczogodziny, zakres robot) dokladnie wyszczegolnione. Sadze ze po
    "tresurze" w tym roku juz fakturki beda czysciutkie i przestana naz rznac!
    Inaczej sprawa skonczy sie w sadzie. Stawki np. za zarzadzanie z
    wlascicielami sa negocjowane. Jako ciekawostke podam Ci fakt, iz firmy
    zarzadzajace wolaja znacznie wiecej od wlascicieli niz placi im gmina za
    zarzadzanie lokalami komunalnymi.

    > Nie wszędzie jest fundusz remontowy - tam akurat nie.
    No to sami sa sobie winni. Nikt im laski :-) nie robi. Kazda wspolnota po
    podjeciu stosownej uchwaly musi miec wydzielony fundusz remontowy.
    Wlasciciele u nich nie czynia wplat na remonty? U nas byla to stawka
    0,30zł/1m2/miesiac. Rok temu podnieslismy ja do 0,60zl./1m2/miesiac. I niech
    bym tylko nie dostal rozliczenia mojej kartoteki funduszu remontowego.
    Podpowiem Ci, iz z funduszu remontowego firmie zarzadzajacej nie wolno
    zabrac nawet 1 grosika, bez zgody i odpowiedniej uchwaly wspolnoty.

    > To bardzo ciekawe. Jak rozlicza się przepływy ciepła między lokalami
    > (takie istnieją).
    Bez przesady - nie mozna wpadac w paranoje - domy sa zmakomicie izolowane,
    klatki schodowe grzane i ewentualne uplywy ciepla sa nie do zmierzenia
    (nawet nie da rady ich oszacowac).

    Reasumujac - niewiele pomozesz znajomym zdalnie. To oni musza po prostu
    poznac odpowiednie przepisy, uchwaly itp. aby moc skutecznie dbac o swoje
    sprawy. W kilka minut nie dadza rady nauczyc sie wszystkiego. To wymaga
    troszke czasu. Pomysl, ze dzieki temu nie dadza sie rolowac przez wszystkie
    nastepne lata.
    pozdrawiam! zbisa