  • Data: 2004-02-23 11:01:53
    Temat: Re: Kwaterunek, a remonty i modernizacje
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zbisa wrote:

    > Sadze, ze tu sie mylisz. Stawka dla najemcow jest ustalana przez wlasciwa
    > wladze gminna - zapewne trzeba poszukac odpowiedniej uchwaly Rady Gminy czy
    > jakiegos innego stwora zajmujacego sie tym tematem. Ustalaja i zatwierdzaja
    > stawke za metr kwadratowy obowiazujaca na ich terytorium i po sprawie. Firmy
    > zarzadzajace musza to ustalenie stosowac.

    No, to jednak się nie mylę. Podstawą jest uchwała, o której piszesz. Nie
    sądzę by takie uchwały podejmowano zbyt często i przy byle okazji (motaż
    podzielników w jednym budynku).

    > Inaczej sprawa skonczy sie w sadzie. Stawki np. za zarzadzanie z
    > wlascicielami sa negocjowane. Jako ciekawostke podam Ci fakt, iz firmy
    > zarzadzajace wolaja znacznie wiecej od wlascicieli niz placi im gmina za
    > zarzadzanie lokalami komunalnymi.

    To ciekawe, sprawdzę.

    > No to sami sa sobie winni. Nikt im laski :-) nie robi.

    Mowa o kwaterunku, a nie właścicielach.

    > Bez przesady - nie mozna wpadac w paranoje - domy sa zmakomicie izolowane,

    Tu się grubo mylisz. Nie ma czegoś takiego jak domy w ogóle. Jedne
    pewnie są inne nie są dobrze izolowane. Regułą jest kiepska izolacyjność
    termiczna między lokalami.

    > klatki schodowe grzane i ewentualne uplywy ciepla sa nie do zmierzenia
    > (nawet nie da rady ich oszacowac).

    Tu też się mylisz. Wszystko można zmierzyć. Pozostaje sprawa kosztów.

    > Reasumujac - niewiele pomozesz znajomym zdalnie. To oni musza po prostu
    > poznac odpowiednie przepisy, uchwaly itp. aby moc skutecznie dbac o swoje
    > sprawy.

    Niestety nie wszyscy są w stanie pokonać te trudności. Myślę o ludziach
    już nie pierwszej młodości.

    Dzięki,
    Piotr