    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Kwarantanna
    <a...@w...eu> <5e5ea108$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <HXA7G.130875$0zb.46787@fx02.ams1>
    <12uyzope8xspl$.9n5hgp6mopf1.dlg@40tude.net>
    <UyF7G.46596$By7.31835@fx19.ams1>
    <5e5fb162$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <GTX7G.70386$qp.12623@fx29.ams1> <o...@t...home>
    <_a38G.60271$OY7.27026@fx33.ams1> <o...@t...home>
    <LF48G.138425$0zb.50986@fx02.ams1>
    <8...@g...com>
    <2e68G.74798$BW5.65815@fx17.ams1>
    <0...@g...com>
    Date: Thu, 05 Mar 2020 13:43:35 GMT

    On 2020-03-05, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

    > I myślisz, że każda szycha śledzi każdy artykuł? Wywiad dziennikarski nie jest
    > źródłem naukowym, choć niektórzy sądzą że jest lub powinien być. W obecnym
    > chaosie rzetelność mało kogo obchodzi, bo trudno ją zarówno potwierdzić, jak i
    > podważyć..

    Tak, myślę że śledzą. Nie osobiście oczywiście. Poza tym nikt nie
    twierdzi, że to art. naukowy, ale też nie zaryzykowano by takich
    twierdzeń bez przekonania, że taki jest stan faktyczny. Tak jak
    gdzieindziej napisałem, to co się dzieje, jak się pojawiają nowe
    przypadki, jest zgodne z tymi twierdzeniami.

> [...]
    > koronawirusa, bo mamy akurat "erę koonowirusa", jeżeli nastąpi inna era, innego
    > podobnego wirusa, to będzie taka sama dedykowana higiena. I tego typu działanie
    > jest działaniem na przyszłość, nie na teraz - może coś ludziom w głowach oraz
    > infrastrukturze pozostanie, coś co pomoże gdy będzie naprawdę źle, i zupełnie
    > niekoniecznie teraz.
    >
    > Bezdotykowe stacje pomiaru temperatury w wielu miejscach powinny istnieć już
    > dawno - nic odkrywczego. A masek może zbraknąć na salach operacyjnych - taką

    To nie chodzi o termometr bezdotykowy a bezdotykową stację pomiaru,
    gdzie dostajesz wynik, jako osoba indywidualna bez dotykania
    czegokolwiek. To nie jest kamera termowizyjna jak na lotnisku. Zresztą
    skąd teza, że to ma być coś odkrywczego? Chodzi o określony modus
    operandi, a nie o to czy coś jest odkrywcze czy nie. Masek nie zalecają
    bo ludzie mają tendecje do ich poprawiania i dotykania swojej gęby w tym
    ust brudnymi łapami. Staram Ci się nakreślić tło, skąd wynika nacisk na
    tę całą higienę osobistą. Po prostu wyszło im, na podstawie własnych i
    zapewne Chińskich doświadczeń, że przenosi się to bardziej dotykowo niż
    np. usta-usta/płuca drogą kropelkową.

    > To perspektywa światowej lekomanii - nawet gdy nie ma jej lokalnie, to
    > zawsze ktoś z innego kraju lub kontynentu przyjedzie, przyleci,
    > dopłynie, a nie chcąc marnować sobie wakacji czy narażać pracodawcy
    > naszprycuje się wszystkim co znajdzie w apteczce - może w końcu
    > bezdotykowy pomiar temperatury nie wpuści takiego delikwenta do
    > samolotu.

    Chyba nie rozumiem co chcesz powiedzić. Szycha z głównego szpitala
    chorób zakaźnych produkuje się w lokalnej gazecie aby wpłynąć na higienę
    paru przyjezdnych?

    > Np. wymyślono coś takiego jak "dobrowolna izolacja", kiedy to ktoś
    > zgłasza się samodzielnie, dając zgodę na jakieś ograniczenia swobody
    > swojego poruszania się. Natomiast wnioski z masowej izolacji, czasem
    > absolutnie niezbędnej są takie, że to trudne technicznie (żywność,
    > odpady, kontrola), niehumanitarne (prawa człowieka, nadużycia władzy)
    > i ciężkie psychologicznie (szybko rodzi się bunt i anarchia)...

    Tu jest krótka piłka. Gość ze statusem rezydenta, który złamał
    kwarantanne nie ma już statusu rezydenta i ma zakaz wjazdu do kraju,
    zapewne dożywotni. Ciekawe jak stąd zabierze swoje klamoty. Lokalna para
    mieszana, która przywlekła wirusa z Wuhan, staneła właśnie przed sądem
    za udzielenie policji błędnych informacji - policja sprawdza tu
    powiązania każdego przypadku i z monitoringu wyszło im coś innego niż
    tamci twierdzili. Dużo osób straciło prawo pobytu za próbę wjazdu bez
    poinformowania, że w ciągu ostatnich 14 dni byli w Chinach. Pracodawcy
    podostawali piękne kary za nakłanianie pracowników w kwarantannie /
    innej izolacji, do przyjścia do pracy. Kilka osób zostało złapanych i
    osądzonych za plucie. Tu się publikuje w prasie wszystkie nazwiska. Nie
    powiem, podoba mi się taki zamordyzm w tej konkretnej sprawie..

    W zamian, jak odbywasz np. domową kwarantanne i brakuje Ci żywności czy
    innych podstawowych środków to jest linia na którą dzwonisz i jest to
    organizowane. Hospitalizacja związana z zarażeniem / podejrzeniem jest
    darmowa - tu nie ma darmowej służby zdrowia. Trochę tego jest.

    --
    Marcin