  • Data: 2020-03-05 19:22:20
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 5 marca 2020 16:58:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >Z grubsza :)

    >A teraz pijemy z innej beczki, bo mi to chodzi po głowie od wielu
    >dni - bo oto
    >nastał taki dzień, że: JEST SZCZEPIONKA na koronawirusa! HURAAA!!
    >Hipotetycznie
    >oczywiście - no i co wtedy?

    >Załóżmy, że tym razem Ministerstwo Zdrowia nie wycofa się w ostatniej
    >chwili z
    >zakupu szczepionki...

    A czemu nie ? Bo PiS lepiej dba o obywateli ? :-)

    >Czy wystarczy włączyć ją do listy sczepień obowiązkowych, by
    >zaszczepić poprzez
    >przymus(?), zachętę(?) ileś tam (ile?) obywateli w jakimś (jakim?)
    >czasie?

    Na ile sie orientuje, to szczepienie nie roznosi sie tak jak wirus.
    Wiec albo zaszczepisz bardzo duzy procent, albo sporo pozostaje
    niechronionych.

    Zaszczepiony moze przestac byc nosicielem wirusa, przez co zmniejszych
    zagrozenie dla nieszczepionych, ale to IMO tak co najmniej 50% by
    musialo byc szczepionych, zeby wymierny efekt byl.

    >Czy obecne ustawodawstwo to udźwignie? Ze swojego życia nie
    >przypominam sobie
    >masowych i obowiązkowych szczepień ludności w szerokim przedziale
    >wiekowym, po
    >za mglistymi wspomnieniami z dnia wypicia kieliszka z ohydnym płynem
    >Lugola...
    >No ale wtedy ludzie sami po niego biegli.

    A teraz sie powie, ze rzad szczepionki zapewnil, a kto nie skorzystal,
    to sam sobie winien.

    Albo - zorganizuje sie szczepienia dla dzieci, a starzy niech
    zdy^H^H^H odciaza ZUS :-)

    Co by nie mowic, to dzieci jednak szczepimy i tych pol miliona rocznie
    razy kilka szczepionek nie stanowi zadnego problemu.

    >A jeśli zaszczepimy 10mln ludzi, z czego 5000 umrze z powodu powikłań
    >i skutków
    >ubocznych szczepionki? Przecież nie da się i tego wykluczyć...

    Przy nowej szczepionce i niesprawwdzonej - owszem.
    Ale ... to tylko 5 tys, a ile moze zabrac epidemia ?
    We Wloszech ponosc zmalo 41 w ostatnia dobe.

    Tym niemniej ... to uzasadnione obawy, zeby rzad nie kupil szczepionki
    :-)

    J.