    Date: Thu, 25 Nov 2010 19:04:34 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej

    (11/25/2010 05:00 PM), sundayman wrote:

    > Ja - podobnie jak wszyscy inni lokatorzy - mamy PISEMNE zgody (kazde
    > piętro osobno) na postawienie drzwi.
    > Poza tym - jesteśmy - jako wspólnota lokatorów DOGADANI - żaden z
    > lokatorów nie ma potrzeby łazić innym pod drzwiami, i
    > w zamian oczekuje tego samego.
    > SM nie działa w NICZYIM interesie - a już na pewno nie naszym (lokatorów).
    >
    > Kolega przyjmuje te fakty ?

    Kolega przyjmuje te opinie i fakty :).

    W sumie te pisemne zgody trochę burzą jasny obraz sytuacji. Bo
    *teoretycznie* spółdzielnia to wy a wy to spółdzielnia, zarząd
    spółdzielni jest przez was wyłaniany i działa w waszym interesie. Jak
    jest praktycznie - bywa delikatnie mówiąc różnie (chociaż zdarzają się
    podobno spółdzielnie-rodzynki, które rzeczywiście działają w imieniu
    spółdzielców).

    Więc skoro się spółdzielnia zgodziła, to niejako zgodziła się w imieniu
    wszystkich. Z drugiej strony - zastanowiłbym się czy może taką zgodę
    cofnąć.

    Przez analogię - mam na współwłasność z bratem podwórko. Ja nie mam
    samochodu, on ma kury - prosi mnie o zgodę na przegrodzenie części
    podwórka - bo mu kury uciekają.

    Jednak za kilka lat nabywam samochód, nie mam go gdzie postawić - bo
    siatka od kur. Czy mam prawo żądać od brata żeby usunął to ogrodzenie?
    Chyba tak ....

    p. m.