  • 11. Data: 2011-11-07 08:30:57
    Temat: Re: Kupno zadłużonego mieszkania a roszczenia osób trzecich
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2011 19:32, mw pisze:
    > Witam,
    >
    > Chcę kupić mieszkanie, które jest zadłużone w spółdzielni. Księgi

    Umm... Jak mieszkanie może być zadłużone??

    Zadłużony jest lokator - ale dla spokoju ducha można np. zrobić coś
    takiego, że stosowna suma przy zakupie trafi bezpośrednio na konto
    spółdzielni.

  • 12. Data: 2011-11-07 08:54:23
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-07 09:30, Andrzej Lawa pisze:

    > Umm... Jak mieszkanie może być zadłużone??
    >
    > Zadłużony jest lokator - ale dla spokoju ducha można np. zrobić coś
    > takiego, że stosowna suma przy zakupie trafi bezpośrednio na konto
    > spółdzielni.
    Teoretycznie masz rację, a w praktyce (trenowane osobiście w dwóch
    przypadkach) dług (ale też nadpłata) w spółdzielni zostaje per
    mieszkanie. Prosty przykład to rozliczenie ciepła - kupując wiosną
    mieszkanie zwykle ogrzewanie za mijający sezon nie jest jeszcze
    rozliczone. Teoretycznie powinien to rozliczyć poprzedni właściciel - w
    praktyce musi rozliczyć nowy. Pół biedy jak jest do dopłacenia 100 zł,
    ale bywa że jest 1100 zł. Dlatego w przypadku mieszkań spółdzielczych
    własnościowych notariusze domagają się zaświadczenia ze spółdzielni o
    "niezaleganiu".

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 13. Data: 2011-11-07 16:30:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Nov 2011, MZ wrote:

> [...]
    > mieszkanie zwykle ogrzewanie za mijający sezon nie jest jeszcze
    > rozliczone. Teoretycznie powinien to rozliczyć poprzedni właściciel - w

    Tak z ciekawości - czy sp-nia lub inny zarządca w takim przypadku
    wystawia właściwe PITy?
    Obowiązek opodatkowania tak uzyskanej korzyści majątkowej
    (z różnicy zaliczek i rozliczenia) jest oczywisty.
    Dla drugiej strony jest to koszt zakupu mieszkania
    (do rozliczenia w razie ew. sprzedaży) lub wprost
    koszt sprzedaży (obniża dochód).

    pzdr, Gotfryd