  • 1. Data: 2011-11-05 10:06:58
    Temat: tramwaj na rondzie ze światłami
    Od: Leszek <a...@e...pl>

    Witam - małe pytanie z ruchu drogowego - oto ilustracja:
    http://www.prawko.com.pl/testb/foto_test/20060801145
    7330.239.jpg
    Pytanie komu ustępuje pojazd 1 - wg. odpowiedzi powinien przepuścić
    tramwaj 2, ale ma pierwszeństwo przed pojazdem (3).
    Czemu?
    Myślałem, że jak 1 ma zielone w takiej sytuacji, to ma
    pierwszeństwo przed wszystkimi.

  • 2. Data: 2011-11-05 11:06:56
    Temat: Re: tramwaj na rondzie ze światłami
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-05 10:06:58 +0000, Leszek <a...@e...pl> said:

    > Pytanie komu ustępuje pojazd 1 - wg. odpowiedzi powinien przepuścić
    > tramwaj 2, ale ma pierwszeństwo przed pojazdem (3).
    > Czemu?

    Bo ma pierwszeństwo (zielone światło), a musi ustąpić pojazdowi szynowemu.
    (szykujesz się do egzaminu)

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2011-11-05 14:43:05
    Od: Leszek <a...@e...pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 12:06:56 +0100, Bydlę napisał(a):
    > Bo ma pierwszeństwo (zielone światło), a musi ustąpić pojazdowi szynowemu.
    > (szykujesz się do egzaminu)

    No właśnie tego nie rozumiem. Tramwajom ustępuje się, gdy nie ma świateł.
    Jak są to one kierują ruchem. A tu mimo świateł muszę przepuścić tramwaj.

  • 4. Data: 2011-11-05 14:45:08
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>

    Dnia 05.11.2011 Leszek <a...@e...pl> napisał/a:

    > No właśnie tego nie rozumiem. Tramwajom ustępuje się, gdy nie ma świateł.
    > Jak są to one kierują ruchem. A tu mimo świateł muszę przepuścić tramwaj.

    Wedlug mnie masz racje. Ale ustepujesz mu chyba nie dlatego, ze jest tramwajem,
    a dlatego ze z jezdza ze skrzyzowania.

  • 5. Data: 2011-11-05 16:00:02
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 15:43:05 +0100, Leszek napisał(a):

    > No właśnie tego nie rozumiem. Tramwajom ustępuje się, gdy nie ma świateł.

    Bo nie ma świateł w miejscu gdzie spotkał się samochód 1 z tramwajem,
    nie ma też świateł przed pojazdem 3 i dlatego ustępuje on pojazdowi 1
    pomimo tego że zapewne wjechał wcześniej na zielonym.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 6. Data: 2011-11-06 12:45:18
    Od: "SP-SP19 Bravo" <b...@h...com>

    >Wedlug mnie masz racje. Ale ustepujesz mu chyba nie dlatego, ze jest
    >tramwajem,

    NIe nie ma. Tramyway na też zielone. Jeśli ty i tramwaj macie to samo to
    zgodnie z PORD tramway ma pirwszenistwo. Trywiyalne

    SP

  • 7. Data: 2011-11-06 13:08:48
    Temat: Re: tramwaj na rondzie ze ?wiat?ami
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-11-06 13:45, SP-SP19 Bravo wrote:

    > NIe nie ma. Tramyway na te? zielone. Je?li ty i tramwaj macie to samo to
    > zgodnie z PORD tramway ma pirwszenistwo. Trywiyalne

    Trywialne jak trywialne. W realnym świecie nie wiesz jakie światło ma
    tramwaj.

    Shrek.

  • 8. Data: 2011-11-06 20:44:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SP-SP19 Bravo" <b...@h...com> napisał w
    wiadomości news:j95vh7$u46$1@news.onet.pl...

    > NIe nie ma. Tramyway na też zielone. Jeśli ty i tramwaj macie to samo to
    > zgodnie z PORD tramway ma pirwszenistwo. Trywiyalne

    No z niektorych przepisow wykonawczych w pewnych sytuacjach wynika cos wrecz
    przeciwnego :)
    - na zasadzie wyjatku ma sie rozumiec.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-11-09 08:51:17
    Od: doomspawn <s...@a...asf>

    On 2011-11-05 11:06, Leszek wrote:
> [...]
    > tramwaj 2, ale ma pierwszeństwo przed pojazdem (3).
    > Czemu?
    > Myślałem, że jak 1 ma zielone w takiej sytuacji, to ma

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 31 lipca 2002 r.
    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    § 95. pkt 4. Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o
    ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem
    ust. 1 pkt 2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu
    poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o
    ruchu okrężnym oznaczonym znakami C-12.