  • 131. Data: 2017-08-30 13:31:17
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-08-30 o 11:24, ąćęłńóśźż pisze:

    >Takie mam info od notariusza, że notariusz obowiązkowo to robi
    >podczas umowy. To weszło chyba w 2015 lub 2016 roku.

    Z tym, ze formalnie to notariusz tylko wniosek sklada, a wpisow
    dokonuje sad
    https://www.krn.pl/artykul/e-wpis-przez-notariusza-w
    -ksiedze-wieczystej,2608

    Wniosek jest jednak od razu widoczny, wiec w zasadzie mozna by rzec,
    ze jest wpisem :)

    J.

  • 132. Data: 2017-08-30 13:39:20
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 13:31, J.F. pisze:

> [...]
    -ksiedze-wieczystej,2608

    > Wniosek jest jednak od razu widoczny, wiec w zasadzie mozna by rzec, ze

    Czy inny notariusz może poświadczyć umowę sprzedaży tej samej
    nieruchomości, przez tego samego sprzedawce - jeśli w KW jest informacja
    o sprzedaży tej nieruchomości, przez tego samego sprzedawcę? (chodzi o
    powtórną sprzedaż).

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 133. Data: 2017-08-30 14:02:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >informacja o sprzedaży tej nieruchomości, przez tego samego
    >sprzedawcę? (chodzi o powtórną sprzedaż).

    Nie powinien, ale jak widzisz jest pare niuansow:
    -notariusz zapewne sprawdzi przed, i jak nie zobaczy, to zacznie akt
    spisywac, a do podpisu troche czasu uplynie.
    -w tym czasie co prawda sprzedawca powinien w biurze notariusza
    siedziec, ale moze ma brata blizniaka z falszywym dowodem, moze
    wyjdzie do toalety i przeprosi, ze to dluzsze posiedzenie bedzie,
    -notariusz ma poinformowac elektronicznie niezwlocznie, ale nie
    pozniej niz do konca dnia.
    -system zapewne bedzie rejestrowal pewien czas ... sekundy, minuty,
    godziny ?

    -gdzies tam jeszcze przy wprowadzaniu wniosku jest szansa sprawdzic
    ponownie wpisy, ale czy system to robi automatycznie ?
    No i akt juz podpisany ... i co robic, jesli klienci jeszcze nie
    wyszli ?
    Nabywcy mozna poradzic, zeby poczekal z przelaniem pieniedzy (ha,ha -
    narazajac na strate zadatku), ale jesli platnosc dokonano na stole ?

    J.