    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Date: Tue, 22 Aug 2017 11:38:08 +0200

    W dniu 2017-08-22 o 11:30, Wojtek pisze:

    > Co się dzieje, jaka jest procedura odzyskania pieniędzy z depozytu, gdy
    > notariusz nie chce/nie może wypłacić?

    Jakaś pewnie jest. Jakie to ma znaczenie, jeśli alternatywą jest
    odzyskiwanie pieniędzy od sprzedawcy, który - jeśli się dobrze
    przygotował - to jest dożywotnio nieściągalny, a może i nieosiągalny?

    > Bankructwo banku, tak z dania na dzień, jest jednak mniejszym ryzykiem,

    Mam rozumieć, że banki zwykle bankrutowały tygodniami? "Ojej, choć
    wypłaćmy pieniądze z tego banku, bo na za tydzień ogłosił upadłość".

    > niż to, że firma jednosobowa przestanie funkcjonować z powodu
    > wypadku/choroby notariusza. Do tego dochodzi jeszcze ryzyko
    > nieuczciwości notariusza.

    Przypomnę to co wyciąłeś, bo nie pasowało do tezy - ubezpieczenie.

    > Jeśli pracownik banku, podpisujący umowę, będzie miał wypadek/zachoruje
    > to na jego miejsce pojawi się inny pracownik. Natomiast jeśli notariusz
    > prowadzący sam kancelarię będzie miał wypadek/zachoruje - to wtedy
    > odzyskanie pieniędzy, jak sądzę, będzie trudniejsze.

    Ale nie niemożliwe. Znajdzie się na to procedura. A depozyt jest
    składany na specjalnym koncie bankowym, więc nie wyparuje w wirze innych
    problemów.

    --
    Liwiusz