  • 11. Data: 2005-07-19 14:07:33
    Temat: Re: Kupno auta na czesci - czu jest oplata OC ?
    Od: ideogram <i...@h...pl>

    Koola napisał(a):

    > Wyrejestrowac samochodu ot tak poprostu nie mozna -musisz auto sprzedac lub
    > zezlomowac -do momentu wyrejestrowania auto musi posiadac wazne
    > ubezpieczenie OC.

    Tak, ale o ile się nie mylę, przez miesiąc jest jeszcze ważne
    ubezpieczenie sprzedającego?

  • 12. Data: 2005-07-19 14:24:06
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    ideogram napisał(a):
    > Tak, ale o ile się nie mylę, przez miesiąc jest jeszcze ważne
    > ubezpieczenie sprzedającego?
    Wazne jest do konca swojego terminu waznosci chyba ze w przeciagu 30dni
    od daty zakupu kupujacy zrezygnuje. Wtedy musi dokonac rekalkulacji skladki.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 13. Data: 2005-07-19 18:32:41
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

    > Tak, ale o ile się nie mylę, przez miesiąc jest jeszcze ważne
    > ubezpieczenie sprzedającego?

    Hmm... cytat "Kupiles zarejestrowany samochod i jezeli nie mial on OC to
    musisz w tym
    samym dniu ubezpieczyc -jezeli OC bylo to przechodzi ono na Ciebie."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    OC nie jest wazne 30 dni tylko do daty na polisie -a 30 dni od daty zakupu
    to masz na zrezygnowanie z tej polisy.

    pozdr.

  • 14. Data: 2005-07-19 18:38:06
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

    > Wazne jest do konca swojego terminu waznosci chyba ze w przeciagu 30dni
    > od daty zakupu kupujacy zrezygnuje. Wtedy musi dokonac rekalkulacji
    skladki.

    TU dokonuje rekalkulacji gdy nabywca nie zrezygnuje z polisy tylko ja
    przejmie -jezeli nabywca zrezygnuje z polisy to nie ma czego rekalkulowac
    ;) -a zrezygnowac z polisy OC mozna tylko wtedy gdy nowa umowa zostanie
    zawarta lub auto wyrejestrowane (sprzedane, zezlomowane).

    pozdr.

  • 15. Data: 2005-07-20 07:33:30
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Koola napisał(a):

> [...]
    > ;) -a zrezygnowac z polisy OC mozna tylko wtedy gdy nowa umowa zostanie
    > zawarta lub auto wyrejestrowane (sprzedane, zezlomowane).
    Fakt, zle wytlumaczylem

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 16. Data: 2005-07-25 06:30:19
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
    > Sankcje za nieoplacanie OC sa dosc powazne (kwotowo).
    Właśnie zaraz jadę do PZU w sprawie nałożenia na mnie "kary" w wysokości
    2350 zł tytułem nie przedłużenia umowy ubezpieczenia samochodu na rok 2004,
    samochodu, który sprzedałem w listopadzie 2003 i fakt ten zgłosiłem u
    ubezpieczyciela przedstawiając umowę!
    WSm

  • 17. Data: 2005-07-25 09:53:26
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "wsm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    2004,
    > samochodu, który sprzedałem w listopadzie 2003 i fakt ten zgłosiłem u
    Ciąg dalszy sprawy.
    Okazało się, że PZU przekazuje do Funduszu Gwarancyjnego Ubezpieczeń sprawę
    nie zapłaconej w terminie składki, a później, pomimo jej zapłacenia po
    terminie - nie informuje już o tym. Fundusz więc działa dalej, jakby składka
    nie była zapłacona. I to na zainteresowanym leży obowiązek wyjaśniania tej
    sprawy w Funduszu (w Warszawie), a nie na PZU (w Krakowie), jak mi dzisiaj
    chciano wmówić. Poszedłem więc "piętro wyżej" - dosłownie i w przenośni,
    gdzie miła pani w dyrekcji sprawdziła w systemie komputerowym, że moja
    zapłacona składka nie została wprowadzona (w 2003 roku), wprowadziła ją
    więc, zadzwoniła do W-wy, skopiowała moje dokumenty w sprawie i
    przefaksowała (widocznie uznała w milczeniu błąd PZU). Okazało się także, że
    zasądzoną opłatę Fundusz już wyegzekwował z mojego należnego zwrotu podatku
    za 2004 rok z US żądając jeszcze dopłaty uzupełniającej. A więc na dziś
    Fundusz posiada moje środki, nienależnie mi zabrane już jakiś czas temu (o
    czym dopiero teraz zostałem poinformowany) i nimi obraca!
    Piszę to wszystko, bo każdego ubezpieczonego może to trafić. Może tylko w
    PZU - nie wiem, jak jest u innych ubezpieczycieli. Dodatkowo upewniłem się,
    że obecnie nie ma możliwości nie płacenia ubezpieczenia za pojazd nawet
    rozbity, rozebrany na części, czy ze skonfiskowanym przez Policję dowodem
    rejestracyjnym - trzeba go albo sprzedać, albo darować, albo złomować.
    WSm

  • 18. Data: 2005-07-25 21:30:10
    Od: "Aji" <a...@g...pl>

    Możesz mi wyjaśnić kilka spraw? a mianowicie:
    1.jak przerejestrować samochód niemający aktualnego przeglądu;
    2.jak wykupić OC, jeśli samochód jest zarejestrowany na kogoś innego.
    Jeśli można prosiłabym o podstawę prawną.

  • 19. Data: 2005-07-26 05:50:49
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Aji" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2.jak wykupić OC, jeśli samochód jest zarejestrowany na kogoś innego.
    > Jeśli można prosiłabym o podstawę prawną.
    wtrącę się:
    ad 2.
    Przez kilka miesięcy po zakupie sam. od osoby pryw. miałem wykupione OC na
    swoje nazwisko na ten samochód, aż do dnia przerejestrowania. Na jakiej
    podst. prawnej - nie dociekałem, skoro PZU mi taką umowę wystawił. Więc jest
    taka możliwość.
    WSm

  • 20. Data: 2005-07-26 05:56:16
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > 1.jak przerejestrować samochód niemający aktualnego przeglądu;

    Laweta na przeglad i pozniej z waznym przegladem do WK.

    > 2.jak wykupić OC, jeśli samochód jest zarejestrowany na kogoś innego.

    Na podstawie umowy kupna-sprzedazy a pozniej po przerejestrowaniu udac sie
    do TU w celu zmiany danych na polisie.

    pozdr.