  • Data: 2004-05-24 01:06:35
    Temat: Re: Ktoś ukradł dane z mojego dysku !!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <2...@a...biaman.net>, Andrzej_K wrote:
    > Co tu do "normalnego" włamania do komputera i
    > kradzieży danych ma prawo autorskie?. Jeśli Ci

    No ma tu to, że o ile te dane miały charakter twórczy w rozumieniu ustawy
    o PA to handel nimi czy nawet samo rozpowszechnianie jest pogwałceniem
    przepisów ww. Ustawy i zagrożone jest karą do lat trzech. Mamy tu w
    ogólnym uproszczeniu 2 czyny zabronione: 1) sam włam, 2) nielegalne
    rozporządzanie wykradzioną informacją. Jeśli to były bazy danych o
    charakterze nietwórczym, to jeszcze mogło się to załapywać na inna ustawę
    dot tych ostatnich.
    Sądzisz że jak się włamiesz do kogoś i pobijesz przy okazji właściciela to
    odpowiadasz tylko za włamanie? :)

    --
    Marcin