    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 14 Jun 2015 12:04:21 -0700 (PDT)
    <mljkv2$23m$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <mlk3lm$3ii$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    From: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    A mnie interesuje jeszcze coś takiego. Są 2 osoby: A i B, przy czym pierwsza
    faktycznie rozpowszechniała film w sieci, a druga nie miała z tym nic wspólnego.
    Jeśli dobrze rozumiem, schemat działania jest taki: ktoś w imieniu właściciela praw
    autorskich do pewnego filmu monitoruje ruch w sieci p2p, przyłapuje osobę A na
    rozpowszechnianiu owego filmu i odnotowuje sobie jej IP. Następnie ów ktoś zgłasza
    (po iluś dniach) doniesienie do prokuratury. Prokuratura (znów po iluś dniach)
    występuje do dostawcy internetu z żądaniem udostępnienia danych użytkownika o tym
    numerze IP. Co jeśli osoby A i B mają zmienne IP i w chwili udostępniania danych
    przez providera numer IP przydzielony wcześniej osobie A należy już do zupełnie
    innej, przypadkowej osoby B, która z całą sprawą nie ma nic wspólnego? Chyba aż tak
    naiwne rozwiązanie zagadki nie jest możliwe, ale pytam dla porządku.