  • Data: 2006-07-26 08:24:08
    Temat: Re: Kto jest odpowiedzialny za legalność oprogramowania?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
> [...]
    > nieumyślnej (art. 292 kk) wystarczy wykazanie, że osoba przechowująca
    > powinna lub może przypuszczać, że program ów pochodzi z przestępstwa. A
    > w odniesieniu do właściciela firmy, o ile nie powierzy on pieczy nad
    > oprogramowaniem innej osobie, to wykazanie, że może i powinien się
    > zainteresować zawartością dysków wydaje mi się realne do
    > przeprowadzenia. Oczywiście w praktyce może tu być kilka zagwozdek
    > procesowych powodujących, że w danym konkretnym przypadku postawienie
    > zarzutu jest niemożliwe. Ale to są jakieś tam wyjątki od ogólnej zasady

    zostaje przy swoim, czytaj dalsza czesc tego przepisu (o paserce
    nieumyslej) (...) nabywa, lub pomaga do jej zbycia albo te rzecz
    przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia.
    Jezlei zostalo to wgrane bez wiedzy wlasciciela na jego komputer to nie
    spelnia do w stosunku do niego zadnego z tych warunkow. Co innego gdyby
    mial swiadomosc ze ktos wgrywa program, ALE by sie nie zainteresowal
    faktem czy jest on legalnie uzyskany.

    P.

    --
    prawie jak rzetelna informacja