  • Data: 2006-07-25 21:14:23
    Temat: Re: Kto jest odpowiedzialny za legalność oprogramowania?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:ea5cs6$pgq$1@inews.gazeta.pl...

    > no przykro mi ale sie nie zgodze, jakim cudem chcesz udowonic ze instalujacy
    > oprogramowanie zrobil to w celu ukrycia jego na komputerze
    > Pana X ?

    Problem procesowy, o którym piszesz, może uniemożliwić postawienie zarzutu
    paserstwa umyślnego (art. 291 kk). Ale zauważ, że do paserki nieumyślnej (art.
    292 kk) wystarczy wykazanie, że osoba przechowująca powinna lub może
    przypuszczać, że program ów pochodzi z przestępstwa. A w odniesieniu do
    właściciela firmy, o ile nie powierzy on pieczy nad oprogramowaniem innej
    osobie, to wykazanie, że może i powinien się zainteresować zawartością dysków
    wydaje mi się realne do przeprowadzenia. Oczywiście w praktyce może tu być kilka
    zagwozdek procesowych powodujących, że w danym konkretnym przypadku postawienie
    zarzutu jest niemożliwe. Ale to są jakieś tam wyjątki od ogólnej zasady opisanej
    przeze mnie wcześniej.