    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
    Date: Wed, 11 May 2016 11:29:17 +0200

    dyskusyjnych:ngut45$lge$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-05-11 o 10:51, Marek pisze:
> [...]

    Bywa odwrotnie - partia zmienila linie, a posel mowi "co innego
    wyborcom obiecywalem".
    I czego w tym momencie chce wyborca ?

    >Faktycznie lemingi niczego nie rozumieją.
    >Jak głosowałem na posła Kowalskiego to głosowałem na tego właśnie
    >posła a nie tylko na jego partię lub szefa tejże jego partii.

    W obecnej ordynacji glosowales moze i na posla, ale przy okazji na
    jego partie.
    Glosowales na Kowalskiego, ale dzieki twoim glosom wszedl Nowak (a
    Kowalski niekoniecznie).

    Poza tym chyba nie jestes taki naiwny, zeby nie wiedziec, ze
    glosowales na Kowalskiego, a rzadzic bedzie Kaczynski czy Tusk :-)

    > Inaczej mówiąc: jak głosuje na posła to oczekuję że będzie działał
    >zgodnie ze złożonymi obietnicami a nie zgodnie z linią szefa klubu
    >poselskiego w którym się znalazł.

    Jego obietnice raczej beda zgodne z linia partii.
    A jak potem partia linie zmieni to on powinien czy nie ?

    Poza tym obecnie za duze rozdrobnienie partyjne - obieca ci taki
    posel, ze np nie bedzie dotowal gornikow z budzetu, a potem sie okaze,
    ze to jedyna szansa na koalicje.
    I co ma posel zrobic ?

    J.