  • Data: 2017-08-22 08:10:54
    Temat: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-21 o 15:58, Kviat pisze:

    > http://racjonalista.tv/kosciol-rzymskokatolicki-hist
    oria-zmian-doktrynalnych/

> [...]
    > Kościoła rzymskiego nad pozostałymi. Uchwała głosi: ,,kościół rzymski
    > został wywyższony ponad wszystkie kościoły. Przez Boga". Dotąd nie
    > istniał jeden, wielki Kościół katolicki, tylko wiele pomniejszych
    > kościołów chrześcijańskich, nieraz konkurujących ze sobą. Cesarz zyskuje
    > pośrednio władze nad wszystkimi chrześcijanami.
    >
    > 385 r. - Po raz pierwszy katoliccy biskupi polecili ściąć innych
    > chrześcijan z powodów wyznaniowych. Miało to miejsce w Trewirze."
    >
    > Wszystkiego cytował nie będę. Sporo też znajdziesz w książkach

    Tylko tyle, że to jak sam się wczytasz ruchy polityczne (Cesarz zyskuje
    władzę, pewnie w zamian odpowiedni hierarchowie otrzymują intratne
    propozycje), nie mające z wiarą jako taka wiele wspólnego. Chyba, że
    tyle, że wykorzystują ślepo wierzących w swoich gierkach politycznych,
    ale to się zawsze działo i będzie działo, niezależnie, czy pretekstem
    będzie religia, czy grupa jednocząca ludzi w imię tragedii smoleńskiej.
    Słabe jednostki będą tylko posłusznymi żołnierzami. Dlatego mi nie
    przeszkadza w co kto sobie wierzy - niech sobie wierzy i w potwora
    spaghetti, jego sprawa, dopóki nie będzie próbował mi nic narzucać siłą,
    to w co wierzy mnie nie interesuje, ma z tego frajdę, niech się bawi.

    --
    http://kaczus.ppa.pl