    Subject: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <59998835$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <5999c7b5$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <5999d473$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    <5999e776$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <5999f28f$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <5999f653$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <599a7379$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <599ac3bd$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <599acd47$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <oneiss$fn8$1@node1.news.atman.pl>
    <599add01$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <onen97$k8j$1@node1.news.atman.pl>
    From: Kviat
    Date: Mon, 21 Aug 2017 15:58:59 +0200

    W dniu 2017-08-21 o 15:28, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Mając takie podejście, na wszelki wypadek trzeba by zlikwidować
    > wszystko.

    Nic podobnego. Odniosłem się tylko do sformułowania: "zazwyczaj".
    Uważam, że jest nieuprawnione. Chyba, że masz jakieś dane na poparcie
    takiej tezy.

    > Bzdura, żadna religia sama w sobie nie nawołuje do wojny,

    Oczywiście, że nie religia. Tylko religijni ludzie.

    Czyli zgodzisz się z takim zdaniem: żadne pieniądze (ropa, kopalnie
    diamentów...) same w sobie nie wywołują wojny?

    > natomiast
    > wszyscy chcący doprowadzić w jakiś sposób do konfliktu wykorzystują to
    > jako pretekst, a że może być to cokolwiek, to przykład Hitlera pokazuje,
    > że wcale nie musi być to religia, należy jednak znaleźć jakiegoś wroga
    > łatwo definiowalnego i odpowiednio przekonać do tego podatne na wszelkie
    > ideologię osoby

    Skoro może to być cokolwiek, to może to też być religia.
    Jedno drugiemu nie przeczy.

    > A co za różnica w tej dyskusji?

    A tak jakoś dyskusja zdryfowała, jak to się czasami na grupach
    dyskusyjnych zdarza.

    > przykład?

    http://racjonalista.tv/kosciol-rzymskokatolicki-hist
    oria-zmian-doktrynalnych/

    "382 r. - Synod w Rzymie zwołany przez Damazego ustanawia zwierzchnictwo
    Kościoła rzymskiego nad pozostałymi. Uchwała głosi: ,,kościół rzymski
    został wywyższony ponad wszystkie kościoły. Przez Boga". Dotąd nie
    istniał jeden, wielki Kościół katolicki, tylko wiele pomniejszych
    kościołów chrześcijańskich, nieraz konkurujących ze sobą. Cesarz zyskuje
    pośrednio władze nad wszystkimi chrześcijanami.

    385 r. - Po raz pierwszy katoliccy biskupi polecili ściąć innych
    chrześcijan z powodów wyznaniowych. Miało to miejsce w Trewirze."

    Wszystkiego cytował nie będę. Sporo też znajdziesz w książkach
    historycznych.

    Pozdrawiam
    Piotr