  • 1. Data: 2005-08-24 16:50:32
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - bezpieczestwo Sprzedającego
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Chciałam poradzić się w następującej sprawie:
    Niebawem podpisuję akt notarialny sprzedaży mieszkania. Kupujący posiłkuje
    się kredytem. Ma już podpisaną umowę kredytową, środki mają wpłynąć na
    wskazane konto w ciągu 5 dni roboczych od dnia podpisania aktu. Nurtuje mnie
    takie pytanie: co się stanie, jeśli po podpisaniu aktu Kupujący nie zjawi
    się w banku w celu uruchomienia kredytu (przypadek losowy, zaniedbanie,
    cokolwiek)? Czy istnieje jakaś forma zabezpieczenia Sprzedającego, np.
    pełnomocnictwo do uruchomienia kredytu przez Sprzedającego? Pomijam rygory
    egzekucji, którym się obie strony poddają...
    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
    ae

  • 2. Data: 2005-08-24 21:19:38
    Od: "AP69" <a...@p...onet.pl>

    Kupujący podpisując umowę na pewno dostał formularz do odstąpienia od umowy
    kredytowej w ciągu 10 dni - bez konsekwencji. Teraz chyba mamy takie prawo
    jako konsumenci.... ;)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-08-25 06:38:01
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > Kupujący podpisując umowę na pewno dostał formularz do odstąpienia od
    > umowy kredytowej w ciągu 10 dni - bez konsekwencji. Teraz chyba mamy takie
    > prawo jako konsumenci.... ;)
    No, teraz to dopiero zaczynam się denerwować...

  • 4. Data: 2005-08-27 21:47:08
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    "AlterEgo" <a...@w...pl> wrote in message
    > No, teraz to dopiero zaczynam się denerwować...

    Witam , to ja także się dołączę do pytania - jak przeprowadzić taką operację
    .
    Rowniez sprzedaje mieszkanie i kupujacy też chce wziąc kredyt pod zastaw
    tego mieszkania.
    Żeby pieniądze wpłynęły - musi mieć akt notarialny - czy tak jest zawsze,
    czy tylko w jego banku (PKOBP chyba).
    czy można to jakoś uwarunkowac w akcie notarialnym, że staje się wazny
    dopiero po wpłynięckiu kasy na konto sprzedającego ?

    Czy np. jak się pójdzie z nimi do banku i razem zaniesie ten akt i bank
    uruchomi przelew (też pytanie - kiedy bank to robi - czy od razu czy też coś
    tam jeszcze sprawdza) to już jest Ok.? czy też kupujący może jeszcze wycofac
    całą transakcję?

    Jak się to bezpiecznie przeprowadza ?
    Bo przecież mnóstwo ludzi tak robi a nie wszystcy są az takimi ryzykantami,
    żeby się nie zabezpieczyć - JAK ?

    Dziękuję za pomoc i POzdrawiam

    Piotr Makowski

  • 5. Data: 2005-08-28 09:34:32
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    Użytkownik "PM" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy można to jakoś uwarunkowac w akcie notarialnym, że staje się wazny
    > dopiero po wpłynięckiu kasy na konto sprzedającego ?

    tak, bez problemu

> [...]
    > uruchomi przelew (też pytanie - kiedy bank to robi - czy od razu czy też
    > coś tam jeszcze sprawdza) to już jest Ok.? czy też kupujący może jeszcze

    róznie, ale można tak jak piszesz

    > Jak się to bezpiecznie przeprowadza ?
    > Bo przecież mnóstwo ludzi tak robi a nie wszystcy są az takimi
    > ryzykantami, żeby się nie zabezpieczyć - JAK ?

    Brałam w zyciu kilka kredytów hipotecznych i za kazdym razem scenariusz był
    inny.
    Miałam super ostrożną kontrahentkę i własnie tak to wyglądało: najpierw
    umowa przedwstępna notarialna (z wpłata powiedzmy 10%), bieg do banku
    załatwiać kredyt, z promesą kredytu z powrotem do notariusza - w umowie
    zapis o rygorze niewazności, bieg do banku zrbić przelew, powrót do
    notariusza i podpisanie umowy:)

    pozdrawiam, Anna
    --
    www.annablue.pl

  • 6. Data: 2005-08-28 23:28:54
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    "AnnaBlue" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > załatwiać kredyt, z promesą kredytu z powrotem do notariusza - w umowie
    > zapis o rygorze niewazności, bieg do banku zrbić przelew, powrót do

    Witam.
    Dzięki.
    A czy może byc umowa przedwstępna NIE_NOTARIALNA w takim scenariuszu?
    Ile bierze notariusz za przedwstępną ?
    POzdrawiam

  • 7. Data: 2005-08-29 10:53:07
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    PM napisał(a), dnia 27-08-05 23:47 co następuje:

    > czy można to jakoś uwarunkowac w akcie notarialnym, że staje się wazny
    > dopiero po wpłynięckiu kasy na konto sprzedającego ?
    nie można, ponieważ przeniesienie własności następuje w momencie
    podpisania aktu notarialnego.

    Radzisz

  • 8. Data: 2005-08-29 13:37:14
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

> [...]
    > uruchomi przelew (też pytanie - kiedy bank to robi - czy od razu czy też
    > coś tam jeszcze sprawdza) to już jest Ok.? czy też kupujący może jeszcze
    Ja tak własnie zrobiłam - po podpisaniu aktu udaliśmy się razem do banku aby
    uruchomić przelew. W akcie był zapis, że Kupyujący zobowiązuje się
    uruchomić kredyt w dniu podpisania aktu i poddaje się co do tego obowiązku
    rygorowi egzekucji.
    Możesz sobie jeszcze zażyczyć przełnomocnictwo do uruchomienia kredytu, w
    razie gdyby Kupujący do wyjściu od notariusza powiedział "że nie ma czasu",
    możesz wtedy złożyć sama wniosek o uruchomienie kredytu, ale to są koszty,
    na które Kupujący może się nie zgodzić 50-60 zł.
    Przed notariuszem idz do banku z Kupującym i sprawdz u jego doradcy jakie sa
    warunki umowy kredytowej i czy sa spelnione (polecenie ubezpieczenia
    nieruchomosci, oplaty manipulacyjne itp)
    Wydanie mieszkania - po wplywie srodkow na Twoje konto: czas uruchomienia
    kredytu + 2 dni.
    Pozdrawiam
    ae

  • 9. Data: 2005-08-29 22:29:52
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik AnnaBlue napisał:

    > tak, bez problemu
    Droga Aniu, jeżeli to Twoje "bez problemu" dotyczy cyt. "uwarunkowac w
    akcie notarialnym, że staje się wazny dopiero po wpłynięckiu kasy na
    konto sprzedającego ?"

    to nie pisz proszę takich bzdur ... ponieważ nie ma możliwości
    uwarunkowania czymkolwiek przeniesienia własności nieruchomości.

    Jeżeli dotyczyło to czegoś innego to ok ... może nie umiem dobrze czytać
    o tej porze ;)

    Radzisz