    From: "AnnaBlue" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy - bezpieczestwo Sprzedającego
    Date: Sun, 28 Aug 2005 11:34:32 +0200

    Użytkownik "PM" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:deqn0q$of9$1@inews.gazeta.pl...

    > "AlterEgo" <a...@w...pl> wrote in message
    >

    > Witam , to ja także się dołączę do pytania - jak przeprowadzić taką
    > operację .
    > Rowniez sprzedaje mieszkanie i kupujacy też chce wziąc kredyt pod zastaw
    > tego mieszkania.
    > Żeby pieniądze wpłynęły - musi mieć akt notarialny - czy tak jest zawsze,
    > czy tylko w jego banku (PKOBP chyba).
    > czy można to jakoś uwarunkowac w akcie notarialnym, że staje się wazny
    > dopiero po wpłynięckiu kasy na konto sprzedającego ?

    tak, bez problemu

    > Czy np. jak się pójdzie z nimi do banku i razem zaniesie ten akt i bank
    > uruchomi przelew (też pytanie - kiedy bank to robi - czy od razu czy też
    > coś tam jeszcze sprawdza) to już jest Ok.? czy też kupujący może jeszcze
    > wycofac całą transakcję?

    róznie, ale można tak jak piszesz

    > Jak się to bezpiecznie przeprowadza ?
    > Bo przecież mnóstwo ludzi tak robi a nie wszystcy są az takimi
    > ryzykantami, żeby się nie zabezpieczyć - JAK ?

    Brałam w zyciu kilka kredytów hipotecznych i za kazdym razem scenariusz był
    inny.
    Miałam super ostrożną kontrahentkę i własnie tak to wyglądało: najpierw
    umowa przedwstępna notarialna (z wpłata powiedzmy 10%), bieg do banku
    załatwiać kredyt, z promesą kredytu z powrotem do notariusza - w umowie
    zapis o rygorze niewazności, bieg do banku zrbić przelew, powrót do
    notariusza i podpisanie umowy:)

    pozdrawiam, Anna
    --
    www.annablue.pl