  • 1. Data: 2002-04-12 15:13:47
    Temat: Kradziony Aparat
    Od: "Nissak" <d...@i...lublin.pl>

    Witam
    Kupilem dosc okazyjnie aparat cyfrowy.
    Po jakims czasie nabralem podejrzen ze moze byc kradziony z tego wzgledu
    ze zobaczylem ze cena w sklepie jest o wiele wieksza.
    Zglosilem sie na policje w celu sprawdzenia, spisano numery
    i powiedziano ze niemaja go w swojej bazie. Wiec jest "czysty".
    Po paru miesiacach okazalo sie ze nagle ze Aparat jest kradziony, zaproszono
    mnie na komisariat
    i mi go zarekfirowano i wydano jakis tam kwitek.
    Zadnej sprawy od tego momentu niebylo jeszcze, zlodzieja iles tam miesiecy
    przetrzymywali
    a teraz jest na wolnosci oczekujac na sprawe.
    Aparat nabylem rok okolo marca 2001, sprawa z kradzieza tego aparatu wyszla
    okolo pazdziernika 2001.
    Mam takie pytania:
    Co sie stanie z tym aparatem po sprawie ?
    Kto i do kogo bedzie nalezal ?
    Jak sie ma to w sytuacji kiedy Sklep z ktorego zostal skradziony otrzymal
    juz za niego odszkodowanie
    a jak bedzie jak nie otrzymal ?
    Czy jest mozliwosc pozniejszego go nabycia (wykupienia) przeze mnie ??

    Pozdrawiam i licze na Pomoc

    d...@i...lublin.pl

  • 2. Data: 2002-04-12 15:39:56
    Temat: Re: Kradziony Aparat
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    zostanie przekazany do magazynu dowodów rzeczowych przez policje i tam
    bedzie sobie lezał do momentu wydania wyroku w sprawie i orzeczenia co
    nastepuje z dowodem rzeczowym jesli jest włascieciel to zwrot włascicielowi
    jesli nie ma przepadek na rzecz Skarbu Państwa
    Sandra ...

  • 3. Data: 2002-04-12 15:53:11
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > nastepuje z dowodem rzeczowym jesli jest włascieciel to zwrot
    włascicielowi
    > jesli nie ma przepadek na rzecz Skarbu Państwa
    Miło, że jednak wróciłaś:-)
    Małe sprostowanie: jeśli nie można ustalić właściciela, to dowód rzeczowy
    trafia do depozytu sądowego (właściciel w każdej chwili może się przecież
    odnaleźć). Ale zdaje się, że nie o taką sytuację chodziło pytającemu.
    Ściskam. Rob

  • 4. Data: 2002-04-12 16:49:49
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    A no wróciłam ,żeby posłuchać Ciebie :-) jesteś cholernie drobiazgowy fakt
    ...prawidłowa nazwa depozyt a przechowywane sa w magazynie dowodów
    rzeczowych ....
    Ale bardzo dziekuje żeś mnie poprawił :-)
    Sandra

  • 5. Data: 2002-04-12 18:01:34
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Sandra wrote:

    > bedzie sobie lezał do momentu wydania wyroku w sprawie i orzeczenia co
    > nastepuje z dowodem rzeczowym jesli jest włascieciel to zwrot włascicielowi
    > jesli nie ma przepadek na rzecz Skarbu Państwa

    ...a przedpisca będzie mógł aparat odebrać z depozytu jeśli udowodni swoją
    dobrą wiarę przy nabyciu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-04-12 18:28:44
    Od: "Nissak" <d...@i...lublin.pl>

    > ...a przedpisca będzie mógł aparat odebrać z depozytu jeśli udowodni swoją
    ^^^^^^^^^^^
    jakis blad czeski ale niestety niemoge zbytnio dosc co mialo byc
    jak mozesz napisz jeszcze raz

    > dobrą wiarę przy nabyciu.
    no dobra wole to chyba udowodnie skoro sam sie z nim zglosilem na Policje
    i zadzialalem tylko na swoja szkode
    mozesz podac jakies przepisy paragrafy czy tez co czynic ??

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-04-12 18:32:52
    Od: "Nissak" <d...@i...lublin.pl>

    dodam ze wlasciciel (sklep) jest znany i sie zglosil
    niewiem tylko czy dostal odszkodownaie z jakiegos zakladu ubezpieczen
    bo jak tak to chyba juz niejest (sklep) wlascicielem aparatu.
    Co prokuratura / zaklad ubezpieczen robia z takimi fantami ??
    bo chyba sa jaies aukcje czy cos w tym rodzaju, jak mozna sie o nich
    dowiedziec i gdzie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-04-12 19:07:06
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Nissak wrote:

    > ^^^^^^^^^^^
    > jakis blad czeski ale niestety niemoge zbytnio dosc co mialo byc
    > jak mozesz napisz jeszcze raz

    Nie zrozumiałeś słowa przedpisca?

    > no dobra wole to chyba udowodnie skoro sam sie z nim zglosilem na Policje
    > i zadzialalem tylko na swoja szkode

    Nie, chodzi o dobrą wiarę w momencie nabycia - to znaczy czy mogłeś
    podejrzewać że nabywasz od nieuprawnionego.

    > mozesz podac jakies przepisy paragrafy czy tez co czynic ??

    art. 169 KC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 9. Data: 2002-04-12 19:56:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 12 Apr 2002 20:28:44 +0200, "Nissak"
    <d...@i...lublin.pl> napisałbył:

    > ^^^^^^^^^^^
    >jakis blad czeski ale niestety niemoge zbytnio dosc co mialo byc
    >jak mozesz napisz jeszcze raz

    przedpiszca (przedpisca) = onuf ten co pisał przed.
    W typ przypadku Gwidon odpowiadał Sandrze, która odpowiadała
    Nissakowi, w związku z czym onuf ten przedpiszca Nissakiem jest.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-04-12 20:15:50
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...
    > On Fri, 12 Apr 2002, Nissak wrote:
    > Nie, chodzi o dobrą wiarę w momencie nabycia - to znaczy czy mogłeś
    > podejrzewać że nabywasz od nieuprawnionego.

    > art. 169 KC.
    No tak, ale zwróć uwagę na terminy tzn. kiedy nabywca w dobrej wierze staje
    się właścicielem takiej rzeczy. Co prawda z postu pytającego nie wynika
    kiedy ta rzecz została skradziona, ale nie podejrzewam, aby upłynął tak
    długi okres. Wychodzi więc na to, że Nissak aparatu jednak nie odzyska. Co
    prawda ma roszczenie do sprzedawcy, ale jak to złodziej czy paser, to z
    egzekucją raczej będzie krucho.
    Rob