  • 21. Data: 2008-02-24 10:34:16
    Temat: Re: Kradzież, oszustwo?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 24 Feb 2008 01:24:23 +0100, Chopin napisał(a):

    > Proszę o to link:
    > http://images28.fotosik.pl/164/84243804686ff75bmed.g
    if

    Czesc,

    Bardzo to dziwne, wyglada jakbys cos usunal z tego skanu :) Przeciez kasa
    fiskalna przechodzi legalizacje. To jest zwykly komputer, ciezko zeby
    komputer pomylil sie w dodawaniu...

    Musisz wyjasnic ta sprawe z biurem obslugi klienta.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 22. Data: 2008-02-24 11:10:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    ToMasz wrote:

    if

    > witam
    > dlaczegp paragpn jest"niefiskalny"?
    > ToMasz

    Na górze jest fiskalny, na dole zaczyna się niefiskalny. Widać kartą płacił.

    p. m.

  • 23. Data: 2008-02-24 11:20:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > komputer pomylil sie w dodawaniu...
    > Musisz wyjasnic ta sprawe z biurem obslugi klienta.

    U dołu paragonu przed podsumowaniem jest takie białe pole. Normalnie go nie
    ma. Może drukarka kasy coś sfiksowała i nie ma tam wydrukowanych kilku
    towarów, które normalnie kasa dodała. Trzeba by było wziąć kopię paragonu z
    kasy i sprawdzić.

  • 24. Data: 2008-02-24 12:08:49
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Bardzo to dziwne, wyglada jakbys cos usunal z tego skanu :) Przeciez kasa

    To samo pomyślałem, jak tylko zobaczyłem ten paragon. Co więcej, druga część
    wydruku (zaczynająca się od linii) nie jest idealnie równoległa do
    poprzedniej (jakby te części pochodziły z różnych skanów) ;-)

    > fiskalna przechodzi legalizacje. To jest zwykly komputer, ciezko zeby
    > komputer pomylil sie w dodawaniu...

    IMHO kasjerka coś poknociła przy próbie zrobienia korekty. O ile pamiętam,
    to kasa właśnie w miejscu korekty robi takie odstępy (przynajmniej ja się
    spotykałem z takimi paragonami przy swoich zakupach).

    Pytanie do twórcy wątku: czy ten proszek był ostatnim produktem nabijanym
    przez kasjerkę? Czy jeszcze jakieś produkty były nabijane później?

    > Musisz wyjasnic ta sprawe z biurem obslugi klienta.

    Teraz pozostaje tylko porównanie paragonu, który posiada autor wątku z tym
    co wydrukuje kasa w sklepie. IMHO powinno im na tym zależeć, bo o ile
    pamiętam urzędy skarbowe są cięte na kombinowanie z kasami fiskalnymi.

    Nie rozumiem też, dlaczego autor dał się zbyc obsłudze. Nie wiem jak w
    Gdyni, ale w warszawskich marketach nigdy nie miałem problemów z
    wyjaśnieniem nieścisłości na paragonie czy jego korektą (zdarzyło się kilka
    razy, że nowa kasjerka coś źle nabiła, itp.). Zresztą pracownicy często mają
    taką wprawę, że nawet na metrowych paragonach momentalnie wyszukują dany
    produkt.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 25. Data: 2008-02-24 12:42:51
    Od: "Chopin" <s...@w...pEEl>

    Użytkownik "Roki" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    >=> Jakieś 3 miesiące temu, kasjerka nabiła podwójnie jeden artykuł.
    >Zazwyczaj
    >
    > A dziwisz się? Takie rzeczy się sprawdza przy kasie. Skąd mają mieć
    > pewność, że faktycznie nie kupiłeś dwóch artykułów?
    Słabo widzę. Szczególnie kiedy masz w koszyku mrożonki a na paragonie jest
    100 pozycji.

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 26. Data: 2008-02-24 12:47:43
    Od: "Chopin" <s...@w...pEEl>

> [...]
    > towarów, które normalnie kasa dodała. Trzeba by było wziąć kopię paragonu
    Skan jest sklejany z dwóch części bo jest dłuższy niż strona A4. Nic nie
    jest wycinane. Mogę zrobić zdjęcie ale wtedy nie byłoby widać kwot.

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 27. Data: 2008-02-24 12:58:12
    Od: "Chopin" <s...@w...pEEl>

    Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fprmoh$g1c$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > część wydruku (zaczynająca się od linii) nie jest idealnie równoległa do
    > poprzedniej (jakby te części pochodziły z różnych skanów) ;-)

    Tak jak odpisałem Robertowi Tomasikowi. Paragon jest dłuższy niż A4 więc
    musiał być połączony. Mogę wrzucić te dwa osobne skany lub zrobić fotkę. W
    przypadku foto nie będzie widać kwot. Nie mam w tym interesu wycinając
    zawartosć pisząc na tą grupę.

> [...]
    >
    > Pytanie do twórcy wątku: czy ten proszek był ostatnim produktem nabijanym
    > przez kasjerkę? Czy jeszcze jakieś produkty były nabijane później?

    To były dwa pojemniki płynu do prania w jednej zrzewce. To był ostatni
    produkt. Pewnie dlatego Kasjerka zwróciła uwagę, że czytnik odczytał ten
    przekreślony kod wewnątrz opakowania zbiorczego. Pewnie w innym przypadku
    fakt ten byłby przez nią przeoczony. Coś zrobiła na kasie. Zatem dlaczego:
    Na paragaonie widnieje ta kwota?
    Dlaczego suma (niezależnie z kwotą 9.99 czy bez) nie zgadza się?

    Może podjadę dziś.

> [...]
    > kilka razy, że nowa kasjerka coś źle nabiła, itp.). Zresztą pracownicy
    > często mają taką wprawę, że nawet na metrowych paragonach momentalnie

    Jak pisałem babka w biurze obsługi klienta stwierdziła że nie ma czasu,
    odwróciła się na pięcie i zajęła się innymi interasantami. W koszyku miałem
    mrożonki, nei chciałem aby jedzenie mi się popsuło.

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 28. Data: 2008-02-24 14:10:18
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "K." <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dobrze, że nigdy nie sprawdzam paragonów w marketach. Widzę, że
    > oszczędzam
    > sporo zdrowia :-)

    hehehehe - podobalo mi sie:)

  • 29. Data: 2008-02-24 14:19:39
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "EW" <....@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Chopin" <s...@w...pEEl> napisał w wiadomości

    > Bierz rachunek i idz do pkt. obslugi koienta, a wczesniej zarzyj relanium.
    > :)

    Albo dwie "setki":))

  • 30. Data: 2008-02-24 19:23:05
    Od: "Chopin" <s...@w...pEEl>

    > Może podjadę dziś.

    No i pojechałem.
    Wyjaśniłem krótko o co chodzi. Pani z obsługi natychmiast wzięła paragon i
    sprawdziła każdą pozycję. Sprawa była jasna po paru minutach.
    Winę po części ponosi kasjerka. Przy kombinowaniu z wycofaniem tego jednego
    kodu robiła coś z taśmą paragonu. Efektem tego na wydruku nie pojawiły się
    jeszcze 4 pozycje, stąd to białe pole i ta różnica. Zdaniem BOK'u powinna
    powtórzyć wydruk.
    Poinformowano mnie również, że pracownik nie ma prawa odmówić reklamacji i
    że zachowanie pracownicy z dnia poprzedniego było naganne. Podano mi
    formularz korespondencji z dyrekcją sklepu abym mógł wyrazić swoją opinię na
    temat pracy tego pracownika, co też uczyniłem.
    Przeproszono mnie po trzykroć i zapewniono, że więcej taka sytuacja się nie
    powtórzy.
    Mam nadzieję, że nie.

    Konkluzja: należy sprawdzać rachunki i nie rozmawiać z niekompetentnymi
    pracownikami.

    Pozdrawiam, wszystkich i zamykam wątek.

    --
    Chopin