  • 1. Data: 2008-02-24 03:48:38
    Temat: Firma w UK, zakup towaru w Polsce
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    Witam!

    W UK mozna zaczac prowadzic DG, a dopiero pozniej zarejestrowac firme. Jak w
    sytuacji, gdy firma nie jest zarejestrowana, kupic na jej konto towar w
    Polsce? Dzieki!

    --
    Pozdrawiam,
    Jan-xx

  • 2. Data: 2008-02-25 15:16:01
    Temat: Re: Firma w UK, zakup towaru w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Feb 2008, Jan-xx wrote:

> [...]
    > sytuacji, gdy firma nie jest zarejestrowana, kupic na jej konto towar w

    Niestety - "normalnie".
    Oznacza to doliczenie 22% podatku VAT.
    Na .podatki był opis tezy, iż przy zakupie w innym kraju UE jednak
    *można* odliczyć VAT zapłacony u nabywcy i zapłacić "swój" - jak to
    działa w praktyce nie mam pojęcia, sugeruję jedynie że jeśli gdziekolwiek
    uda się uniknąć "podwójnego VATu" to ew. po stronie brytyjskiej a nie
    w .pl
    Sprzedawca musi mieć w ręku euronip kupującego, żeby mieć prawo nie
    doliczyć VAT.

    pzdr, Gotfryd