  • 1. Data: 2005-02-28 10:14:59
    Temat: Re: Kradziez laptopa
    Od: "Stan_Z" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maciejka" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:cv09r8$otp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > przeinstalowania systemu.
    > Wartość laptopa w dniu zakupu 12 900 zl.
    > Laptop został w serwisie skradziony - nie było to włamanie - ktoś
    > wyniósł.
    > Serwis się oczywiście poczuwa do odszkodowania , ale uważa , że w
    > przypadku rocznego sprzętu odszkodowanie może być symboliczne.
    > Jaka jest wykładnia prawna wyceny sprzętu, o jakie odszkodowanie mam
    > prawo się ubiegać?
    > Trudno mi się pogodzić z tym , ze oddałam coś co dla mnie miało
    > wartość 12 900 zł i teraz mam dostać za to 3 000 zł.

    Drodzy respondenci czy naprawdę tak trudno zrozumieć, że w powyższej sprawie
    firma jest zobowiązana do zwrotu sprzętu takiego samego jaki otrzymała, lub
    pokryć koszt odtwórczy (zakupu nowego egzemplarza) takiego sprzętu lub nie
    gorszego czyli charakteryzującego się tymi samymi cechami użytkowymi i
    technicznymi ( może być i lepszy ale użytkowo taki sam co do jakości i
    gatunku). Niestety dla poszkodowanej firma powinna sama ponieść koszt i ma
    niezbywalne prawo do ujęcia go w sposób księgowy, a zatem jeśli Ty sama
    zakupisz go to firma powinna zwrócić Tobie równowartość odtworzenia nowego
    sprzętu i wówczas winnaś im podpisać stosowne papierki by wszystko się stało
    jasne i oczywiste. Jeśli firma nie rozumie o czym się do niej mówi to Ty
    zakupujesz sobie nowy sprzęt ( niestety z własnych pieniędzy) :-((
    zachowując
    fakturkę poczym występując do sądu wnosisz o naliczenie odsetek należnych
    tobie zgodnie z zasadami KC. Za 10 lat nie trudno przewidzieć, że z samych
    odsetek można będzie
    uzbierać niezła sumkę co warto uzmysłowić firemce i niech nie gadają głupot.
    Warto również zauważyć że po tylu latach będzie można jeszcze zarobić na
    przewlekłości postępowania w sądowego, a więc nie jest tak źle. Najlepiej
    jak
    wszelkie uświadamiania wykonasz na drodze pisemnej dając zarobić Poczcie
    Polskiej dokumentując tym samym przebieg złej woli firmy dla Sądu.

    Teraz polecam wykonać następujące ruchy:

    1.) napisać o zwrot sprzętu w którym zawrzesz swoje stanowisko (w tym
    parametry sprzętu który wyparował) i opiszesz co ciebie
    spotkało. ( bo za owe 10 lat możesz już wszystko zapomnieć, a sądowi będzie
    łatwiej czytać niż słuchać wyrywkowo poczym bez składu i ładu wpisywać do
    protokołu.) warto wyznaczyć im termin odpowiedzi po którym uznasz, że ich
    działania i odpowiedzi są bezskuteczne.( nie zapomnij o zarchiwizowaniu
    ulotek z danymi technicznymi !!!)

    2.) po tym terminie kupisz sprzęt nowy poczym wezwiesz ich do zwrotu gotówki
    z odsetkami od daty upłynięcia poprzednio wyznaczonego terminu.[Jeśli nie
    masz dziś kaski na nowy sprzęcik idziesz do banku i bierzesz kredycik na
    sfinalizowanie owego zakupu, a odsetki od niego jako ponoszony koszt zakupu
    wliczasz do pozwu co warto również uzmysłowić firmie.( możesz kupić na
    kredyt oferowany przez sprzedawcę] .( nie zapomnij o zarchiwizowaniu ulotek
    z danymi technicznymi !!!)

    3.) W miedzy czasie warto zainteresować się czy aby firma jest wypłacalna
    jaki ma majątek i tym podobne sprawy (w jakiej formie jest prowadzona sp. z
    o. o. czy inna)

    4.) Jak będziesz wnosić do sądu pozew warto wystąpić o zabezpieczenie
    majątkowe równowartości roszczenia co by nie było, że firma sobie wyparuje,
    a ty nie będziesz miała z czego się zaspokoić za owe 10 lat i zostanie Tobie
    jedynie wyrok do oprawienia w ramki.

    Stan_Z

  • 2. Data: 2005-02-28 17:55:45
    Od: "maciejka" <b...@s...pl>

    Stan_Z wrote:

    > Drodzy respondenci czy naprawdę tak trudno zrozumieć, że w powyższej
    > sprawie firma jest zobowi?zana do zwrotu sprzętu takiego samego jaki
    > otrzymała, lub pokryć koszt odtwórczy (zakupu nowego egzemplarza) takiego
    > sprzętu lub nie gorszego czyli charakteryzuj?cego się tymi samymi cechami
    > użytkowymi i technicznymi

    Bardzo dziekuje za odpowiedzi , a za ta szczegolnie.
    Laptop o identycznych parametrach zostal zakupiony -
    pólroczny
    Jedyna roznica to dysk - bylo 60GB, jest 80 GB.
    Zakup musial byc dokonany, bo na czyms pracowac musze -
    zakup na umowe 'kupna-sprzedazy".

    Dzis uplynal termin jaki zostal podany w pismie do nich o zwrot
    gotowki (wezwanie przedsądowe) , niestety bez echa , ani pisma , ani
    telefonu.

    Widocznie zmierzaja do sadu liczac na to ze uda sie wycenic stracony latop
    na gora 3000 zl.

    --
    pozdrawiam