  • 1. Data: 2005-09-27 11:25:58
    Temat: Kormonik-wazne?
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    Witam serdcznie.
    Kilka lat temu (2001r. ostatnia rata) mialem kredyt. Okazuje sie ( po
    kontaktach telefonicznych z bankiem) ze nie uregulowalem ostatniej raty
    ok. 330zl. Naliczyli jakiej odsetki, kary, prowizje i komornik dorzucil
    swoje i mam do splaty
    1200zl. Juz nie chodzi o ta kwote, ale nie dostalem zadnego pisma od
    nikogo, dzisiaj w pracy ksiegowa pokazuje mi ze dostala pismo od komornika
    ze ma zabierac mi z pensji... Czy tak mozna? Dlaczego nie zostalem
    poinformowany przez nikogo? Jak uwazacie na ten temat???
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-09-27 11:29:17
    Temat: Re: Kormonik-wazne?
    Od: akanid <a...@g...pl>

    Daroot napisał(a):
    > dzisiaj w pracy ksiegowa pokazuje mi ze dostala pismo od komornika
    > ze ma zabierac mi z pensji... Czy tak mozna?

    jak najbardziej mozna. z tego co sie orientuje wcale nie musza cie o tym
    informowac. jesli splaciles kredyt w calosci idz pogadaj z komornikiem
    pokaz dowody splaty. potem pogadaj z bankiem.

    pozdro i powodzenia
    akanid

  • 3. Data: 2005-09-27 11:50:49
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "Daroot" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze ma zabierac mi z pensji... Czy tak mozna? Dlaczego nie zostalem
    > poinformowany przez nikogo? Jak uwazacie na ten temat???

    uważam, że dobrze
    to dłużnik powinien pilnować, aby spłacić raty na które się umówił, a nie
    wierzyciel tracić pieniądze na przypomnienia

    fajnie jest "zapomnieć" - tylko postaw się w sytuacji udzielającego kredyt

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2005-09-27 13:06:54
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    > jak najbardziej mozna. z tego co sie orientuje wcale nie musza cie o tym
    > informowac. jesli splaciles kredyt w calosci idz pogadaj z komornikiem
    > pokaz dowody splaty. potem pogadaj z bankiem.

    No dobrze, a kto ustala stawke komornikowi jego wynagrodzenia?
    Czy reguluja to jakies przepisy? I co jest potrzebne by komornik
    mogl sciagac z pensji? Chyba tytul wykonawczy sadu, prawda?

  • 5. Data: 2005-09-27 13:10:14
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Daroot napisał(a):

    > Czy reguluja to jakies przepisy?

    Tak ...

    > mogl sciagac z pensji? Chyba tytul wykonawczy sadu, prawda?

    Tak - Nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności, BTE, Wyrok karny z
    klauzulą wykonalności ...

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 6. Data: 2005-09-27 13:30:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    plusz wrote:

    > uważam, że dobrze
    > to dłużnik powinien pilnować, aby spłacić raty na które się umówił, a
    > nie wierzyciel tracić pieniądze na przypomnienia

    Srala-mądrala.

    Człowiek jest omylny i się zdarza. Co więcej zdarzają się też błedy w
    systemach bankowych (np. złożył deklarację przelewu i niby wyglądała na
    potwierdzoną, ale akurat sieć padła albo było jakieś zamieszanie z
    dostępnymi środkami i nie zostało zrealizowane).

    > fajnie jest "zapomnieć" - tylko postaw się w sytuacji udzielającego kredyt

    Tych chyba stoisz na stanowisku kredytodawcy-cwaniaczka, co to kombinuje
    "człowiek roztrzepany? a to mu przywalny ile się da - po paru latach i z
    zaskoczenia".

    W takim przypadku to była ewidnentnie zła wola kredytodawcy. Przypomnieć
    mógł - wiele to nie kosztuje. Zwłaszcza w świetle kosztu kredytów.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 7. Data: 2005-09-27 13:34:05
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    wiadomości news:dhbhh7$h8k$1@opal.futuro.pl...

    > Tych chyba stoisz na stanowisku kredytodawcy-cwaniaczka, co to kombinuje
    > "człowiek roztrzepany? a to mu przywalny ile się da - po paru latach i z
    > zaskoczenia".

    wręcz przeciwnie ...
    też korzystam z pożyczek i kredytów i wolałbym, aby dzięki mniejszemu
    "roztrzepaniu" klientów bank bardziej ufnie podchodził do kredytobiorcy i
    utrzymywał mniejsze rezerwy na rzecz niespłaconych kredytów

    poza tym nie dotyczy to tylko banków - wiele osób wychodzi z założenia, że
    nie trzeba płacić rachunków dopóki ktoś nie przypomni oraz wpłacać
    należności za fakturę "bo kontrahent poczeka" ....

    więc jeśli ktoś chce pożyczać i w chwili pożyczki umawiamy się na oddanie w
    określonym terminie to nie rozumiem, że nagle "zapomina o jednej racie" - i
    to jak sądzę nie chodziło o jeden dzień, ale pewnie o co najmniej rok -
    licząc na to, że wierzyciel zapomni i machnie ręką ...

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 8. Data: 2005-09-27 14:12:45
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 27 Sep 2005 13:25:58 +0200, Daroot napisał(a):

> [...]
    > ze ma zabierac mi z pensji... Czy tak mozna? Dlaczego nie zostalem
    > poinformowany przez nikogo? Jak uwazacie na ten temat???

    jeżeli nie dostałeś żadnego pisma (co raczje niemożliwe o ile odbierałeś
    polecone) to pozostaje sprawdzenie dlaczego sąd nie był łaskawy cie
    poinformować o nadaniu klauzuli.

    --
    pozdrawiam,

  • 9. Data: 2005-09-27 14:22:06
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    > jeżeli nie dostałeś żadnego pisma (co raczje niemożliwe o ile odbierałeś
    > polecone) to pozostaje sprawdzenie dlaczego sąd nie był łaskawy cie
    > poinformować o nadaniu klauzuli.

    Zawsze odbieram polecone i naprawde nic nie dostalem...
    A tym bardziej z sadu! Przeciez to nie materialy reklamowe...
    I wlasnie to mnie zastanawia, czemu sad nie byl laskaw mnie
    poinformowac...

  • 10. Data: 2005-09-27 14:44:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ...@...c napisał(a):
    > jeżeli nie dostałeś żadnego pisma (co raczje niemożliwe o ile odbierałeś
    > polecone) to pozostaje sprawdzenie dlaczego sąd nie był łaskawy cie
    > poinformować o nadaniu klauzuli.

    bo o nadaniu klauzuli (bankowemu tytułowi egzekucyjnemu zapewne) nie
    informuje się dłużnika, a przynajmniej nie robi tego sąd

    KG