  • 1. Data: 2005-09-27 11:07:47
    Temat: sprostowanie decyji administracyjnej
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy w przypadku sprostowania lub uzupełnienia decyzji administracyjnej
    (lub postanowienia) sporządza się tekst jednolity, czy też nie jest to
    praktykowane?
    Fonon

  • 2. Data: 2005-09-27 12:48:28
    Temat: Re: sprostowanie decyji administracyjnej
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Witam

    wypowiem sie co do sprostowania decyzji lub postanowienia, wydajesz
    postanowienie o sprostowaniu zgodnie z art. 113 KPA i w nim piszesz że np. w
    wersie 12 na str. 2 jest ble ble ble a winno być bla bla bla i dodajesz ze
    pozostała treść decyzji /postanowienia/ pozostaje bez zmian a sprostowanie
    dokonane w decyzji lub postanowieniu dotyczące oczywistej omyłki pisarskiej
    nie ma wpływu na rozstrzygnięcie w niej zawarte, a znajduje uzasadnienie w
    aktach sprawy - i tyle IMHO więcej nic nie trzeba.

    --
    z pozdrowieniami Sewer

  • 3. Data: 2005-09-27 13:37:28
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Czy taki tryb wynika z jakiegoś przepisu?
    Dzięki i pozdrawiam,
    Fonon

  • 4. Data: 2005-09-27 18:10:03
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Czy taki tryb wynika z jakiegoś przepisu?
    Dzięki i pozdrawiam,
    Fonon

    Toz masz napisane - KPA - Kodeks postepowania administracyjnego.

    Milego wieczoru.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 5. Data: 2005-09-28 09:04:50
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    -+r-m-k+- wrote:

    > Toz masz napisane - KPA - Kodeks postepowania administracyjnego.

    Chyba masz trudności ze zrozumieniem pytania? Pytanie oczywiście
    dotyczyło formy, a nie samej podstawy prawnej sprostowania. Z art 113
    nie wynika, czy ma być zredagowany tekst sprostowany lub uzupełniony,
    czy nie. Sewer twierdzi, że wystarczy postanowienie o sprostowaniu. Ja
    pytam z czego to wynika? W sprawach cywilnych odpisy i wypisy sporządza
    się w brzmieniu sprostowanym, a wzmianka o sprostowaniu jest nanoszona
    na oryginał wyroku.
    Fonon

  • 6. Data: 2005-09-28 12:57:22
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    -+r-m-k+- wrote:

> [...]

    pytam z czego to wynika? W sprawach cywilnych odpisy i wypisy sporządza
    się w brzmieniu sprostowanym, a wzmianka o sprostowaniu jest nanoszona

    Witam ponownie

    Przeczytaj mój pierwszy post dokładnie i przepis art. 113 KPA. Forma nie
    wynika wprost z przepisu ale można ja sobie wyinterpretować . Cyt. przepis
    Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować
    w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste
    omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach.

    A więc tak jak pisałem wcześniej w postanowieniu powołujesz istniejące w
    decyzji :

    - błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki -

    wskazując przy tym ich miejsce w decyzji tj. stronę i wers i je prostujesz
    pisząc poprawnie,

    czyli na stronie 5 wers 6 od góry jest ble ble a winno być bla bla

    Jak chcesz powołać juz zredagowany tekst decyzji w postanowieniu o
    sprostowaniu to go możesz powołać, ale zadaj sobie pytanie: po co ?? A jak
    juz wydasz takie postanowienie to módl się aby go nikt nie zaskarżył bo
    będziesz miał niezły obciach :)) IMHO będzie to przykład stosowania złej
    praktyki administracyjnej.

    A tak na marginesie zaglądnij do LEX-a i popatrz na wzory postanowień do
    art. 113 KPA i poczytaj orzeczenia do tego artykułu.

    --
    z pozdrowieniami Sewer

  • 7. Data: 2005-09-28 13:15:25
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Sewer wrote:
    > Forma nie
    > wynika wprost z przepisu ale można ja sobie wyinterpretować .

    Czyli interpretacja.

    > Jak chcesz powołać juz zredagowany tekst decyzji w postanowieniu o

    Nie ja wydaję postanowienie, ale jestem jego adresatem :)

    > sprostowaniu to go możesz powołać, ale zadaj sobie pytanie: po co ??

    Po to, by było jasne jaka jest treść decyzji. Brakowało w niej ważnego
    elementu. Uzupełnienie wiele zmienia. Nie bez powodu przywołałem zasady
    z prawa cywilnego. Dlaczego w postępowaniu administracyjnym ma być inaczej?

    > A jak
    > juz wydasz takie postanowienie to módl się aby go nikt nie zaskarżył bo
    > będziesz miał niezły obciach :))

    I chyba tu coś jest na rzeczy.

    > IMHO będzie to przykład stosowania złej
    > praktyki administracyjnej.

    Dlaczego złej? Z jakiego punktu widzenia?

    > A tak na marginesie zaglądnij do LEX-a i popatrz na wzory postanowień do
    > art. 113 KPA i poczytaj orzeczenia do tego artykułu.

    Niestety nie mam Lex'a.
    Pozdrawiam,
    Fonon

  • 8. Data: 2005-09-28 14:23:44
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr Fonon wrote:

    > Po to, by było jasne jaka jest treść decyzji.

    A mając oryginalną decyzję+sprostowanie to nie jest jasne? A tak w ogóle to
    o co chodzi? Do czego potrzebny Ci tekst ujednolicony, a nie wystarczy
    decyzja+sprostowanie? Jeśli do powieszenia w ramce, to podejrzewam, że za
    opłatą notariusz chętnie ujednolici tekst.

    > Nie bez powodu przywołałem zasady
    > z prawa cywilnego. Dlaczego w postępowaniu administracyjnym ma być
    > inaczej?

    Bo postępowanie cywilne jest prowadzone na podstawie kodeksu postępowania
    cywilnego, a administracyjne (niespodzianka) k.p.administracyjnego.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 9. Data: 2005-09-28 15:16:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr Fonon napisał(a):
    > Po to, by było jasne jaka jest treść decyzji. Brakowało w niej ważnego
    > elementu. Uzupełnienie wiele zmienia. Nie bez powodu przywołałem zasady
    > z prawa cywilnego. Dlaczego w postępowaniu administracyjnym ma być inaczej?

    Bo w kodeksie postępowania cywilnego jest art.350§2 zdanie 2

    KG

  • 10. Data: 2005-09-28 19:46:46
    Od: "piohal" <p...@i...com.pl>

    > Bo w kodeksie postępowania cywilnego jest art.350§2 zdanie 2
    >
    > KG

    Sprostowania na podstawie KPA pisze się w formie "jest - a powinno być" oraz
    stwierdza się że dalsza część pozostaje bez zmian. Taka jest powszechna
    praktyka urzędów (również i moja :) )