  • 1. Data: 2005-09-27 11:03:18
    Temat: uciążliwy od wielu lat sąsiad - głośna muzyka!
    Od: MaZi<m...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem w postaci podłego sąsiada. Od wielu lat ustawicznie zakłóca mi
    spokój poprzez granie głosnej muzyki. Czynił to zarówno w godzinach nocnych jak
    i w ciągu dnia. W ciągu ostatnich dwóch lat conajmniej 10 razy wzywałem policję
    i za każdym razem panowie z patrolu obiecywali, że zgłoszą sprawę do sądu
    grodzkiego, o ile zgodzę się zeznawać. Za każdym razem podtrzymywałem taką
    gotowość. Niestety, ani jedna sprawa się dotąd nie odbyła - a sąsiad nadal bezkarny!

    Natrafiłem na artykuł w Gazecie Wyborczej, gdzie ekspert od spraw mieszkaniowych
    wypowiadał się, że częste zakłócanie spokoju (także w dzień!!!) jest podstawą
    do pozbawienia sąsiada członkowstwa w spółdzielni. Mam w związku z tym prośbę o
    podanie mi jakiejś podstawy prawnej. Chciałbym również zapytać, czy fakt
    kilkunastu nocnych "wizyt" policji oraz poinformowanie o sytuacji dzielnicowego
    w jakiś sposób mogą mi pomóc? Zaznaczam, że wyczerpane zostały wszelkie pokojowe
    sposoby załatwienia sprawy. Sąsiad w pewnym momencie mnie przeprosił, nalegał
    abym nie dążył do rozwiązań prawnych i zobowiązał się, że za każdym razem gdy
    zwrócę mu uwagę na zbyt głośną muzykę, on natychmiast ją ściszy. Niestety,
    ostatnio gdy sytuacja się powtórzyła, zostałem potraktowany mało sympatycznie.

    Obawiam się, że dłużej tej sytuacji nie zniosę. Nie mam warunków do pisania
    pracy magisterskiej i do nauki. Ilekroć chcę odpocząć, budzi mnie hałas... Wiem,
    że dopóki mój sąsiad nie zostanie przywołany do porządku, ja i moja rodzina nie
    zaznamy spokoju. W zasadzie nie zależy mi na tym, aby ktokolwiek go karał. Nie
    chcę od niego niczego innego jak tylko spokoju!

    Z tego co wiem, osoby mieszkające w innym pionie nie narzekają na nadmierny
    hałas. Lokatorzy mieszkania pod moim podłym sąsiadem są z nim zaprzyjaźnione,
    zatem trudno aby byli moimi sojusznikami w tym sporze. Ci który mieszkają nade
    mną równiez hałasu nie słyszą...

    Co mam zrobić, aby mój sąsiad wreszcie przestał utrudniać mi życie????

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-09-27 11:13:12
    Temat: Re: uciążliwy od wielu lat sąsiad - głośna muzyka!
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "MaZi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co mam zrobić, aby mój sąsiad wreszcie przestał utrudniać mi życie????

    kupić duże kolumny, ustawić głośnikami do ściany i grać głośno muzykę o
    zupełnie odmiennym charakterze wtedy gdy on śpi :-))
    --
    Paweł

  • 3. Data: 2005-09-27 11:19:08
    Od: MaZi<m...@o...pl>

    > kupić duże kolumny, ustawić głośnikami do ściany i grać głośno muzykę o
    > zupełnie odmiennym charakterze wtedy gdy on śpi :-))
    > --
    > Paweł

    Widzisz, rzecz w tym, że mieszka ze mną mój schorowany ojciec... Bardzo
    denerwuje się i złości na całą tą sytuację. Boje się, że któregoś razu dostanie
    z tego wszystkiego zawału...

    Chcę rozwiązania skutecznego i jednak zgodnego z prawem... Nie potrafię walczyć
    podłymi metodami...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-09-27 11:45:20
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > dostanie
    > z tego wszystkiego zawału...
    >
    > Chcę rozwiązania skutecznego i jednak zgodnego z prawem... Nie potrafię

    a wykluczenie ze spoldzielni to nie jest podle? smieszny jestes teraz

    P.

  • 5. Data: 2005-09-27 12:02:12
    Od: MaZi<m...@o...pl>

    > a wykluczenie ze spoldzielni to nie jest podle? smieszny jestes teraz

    Ja nie jestem zainteresowany wykluczaniem go ze spółdzielni, o ile da mi spokój!
    Tylko na tym mi zależy!!!

    Nie czytałeś Przemku uważnie. Pisałem, że znalazłem informacje na ten temat w
    prasie. Specjalista wypowiadał się, że jest możliwość wykluczenia ze spółdzielni
    człowieka, który szczególnie często zakłóca spokój bez względu na porę dnia lub
    nocy. Chcę wysłać sąsiadowi list z podstawą prawną i żądaniem rezygnacji z
    zatruwania mi życia. Dopiero jeśli to nie poskutkuje, będę szukał sposobów prawnych.

    Pytania do Ciebie Przemku: Czy uważasz, że powinienem znosić te niedogodności
    nadal? Czy twierdzisz, że mam nic z tą sprawą nie zrobić? Czy mam pogodzić się z
    tym, że ktoś od kilku lat uniemożliwia mi spokojne funkcjonowanie we własnym
    mieszkaniu? Czy to ja jestem wobec kogoś szkodnikiem? Czy to ja utrudniam komuś
    życie? Czy jest w tym coś śmiesznego?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-09-27 12:27:52
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    MaZi wrote:

> [...]
    > i w ciągu dnia. W ciągu ostatnich dwóch lat conajmniej 10 razy wzywałem policję

    Masz na to dowody? Potrafisz wskazać konkretne daty?

    > Natrafiłem na artykuł w Gazecie Wyborczej, gdzie ekspert od spraw mieszkaniowych
    > wypowiadał się, że częste zakłócanie spokoju (także w dzień!!!) jest podstawą
    > do pozbawienia sąsiada członkowstwa w spółdzielni.

    O tym decyduje spółdzielnia, a obecnie wykluczenie nic praktycznie nie
    daje (chyba, że ma mieszkanie lokatorskie).

    http://www.lwzhow.republika.pl/

    > Chciałbym również zapytać, czy fakt
    > kilkunastu nocnych "wizyt" policji oraz poinformowanie o sytuacji dzielnicowego
    > w jakiś sposób mogą mi pomóc?

    Oczywiście.

    > Co mam zrobić, aby mój sąsiad wreszcie przestał utrudniać mi życie????

    Pozwać łobuza do sądu.

    Fonon

  • 7. Data: 2005-09-27 12:37:04
    Temat: Re: uciążliwy od wielu lat sąsiad
    Od: MaZi<m...@o...pl>

    > MaZi wrote:

    > Masz na to dowody? Potrafisz wskaza=E6 konkretne daty?

    Niestety nie, ale moje zgłoszenia pewnie są zarejestrowane na Polciji. Z tego co
    wiem, Policja musi rejestrować interwencje.

    > O tym decyduje sp=F3=B3dzielnia, a obecnie wykluczenie nic praktycznie ni=
    > e=20
    > daje (chyba, =BFe ma mieszkanie lokatorskie).

    Jest to mieszkanie spółdzielcze, niewłasnościowe.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-09-27 13:14:20
    Od: "tatko" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > zaprzyjaźnione,
    > zatem trudno aby byli moimi sojusznikami w tym sporze. Ci który mieszkają

    i tego nie rozumiem, nawet zaprzyjaźnieni sąsiedzi mieszkający pod spodem,
    muszą tak samo jak ty w nocy słysześ głośne muzykowanie. Więc albo nie jest
    takie głośne, albo ty masz za czuły słuch. Nie wierzę, że w imię przyjaźni z
    sąsiadami zniósłbym ich nocne ustawiczne granie.

  • 9. Data: 2005-09-27 13:34:37
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    MaZi wrote:
    > Jest to mieszkanie spółdzielcze, niewłasnościowe.
    Napisz skargę do rady nadzorczej spółdzielni.
    Fonon

  • 10. Data: 2005-09-27 14:07:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Pytania do Ciebie Przemku: Czy uważasz, że powinienem znosić te
    > niedogodności
    > nadal?

    uwazam ze powinienes pojsc z nim jeszcze raz normalnie pogadac i ostrzec, a
    dopiero pozniej uciekac
    sie do takich rozwiazan.