  • 11. Data: 2004-02-23 16:41:06
    Temat: Re: Korespondencja z sądu - doręczenia
    Od: "Marcin" <w...@o...pl>

    Warto by jeszcze wspomnieć, że jeśli jakis osobnik został skazany w
    postępowaniu karnym i wyrok jest juz prawomocny, a skazany nie odbiera
    poczty(np. wezwania do zapłaty), albo przeprowadził się i nie poinformował o
    tym poczty ani sądu i nie wiadomo gdzie go szukać, to wtedy sędzia może
    uznać takie wezwanie ze skutkiem doręczenia, czyli tak, jakby to skazany
    odebrał. Nie odbieranie poczty nikogo nie uratuje przed odpowiedzialnością.

  • 12. Data: 2004-02-23 20:59:25
    Od: "Ania" <n...@o...pl>

> [...]
    > odebrał. Nie odbieranie poczty nikogo nie uratuje przed odpowiedzialnością.

    Sprecyzuje to inaczej.Przede wszystkim nie jestem ścigana i osądzona.Znajduję
    sie w tej chwili dośc daleko od miejsca stałego pobytu.Powiadomiono mnie tel.ze
    w drzwiach mieszkania (blok) znajduje sie awizo z data 16.02 04
    i jest napisane SĄD.Więc pytam łaskawie czy musz jutro wsiadać w samolot i
    przyjechać aby odebrać korespondencję,czy zostawia kolejne awizo i spokojnie
    odbiore to pod koniec tygodnia.Zaznaczam że nikt poza mną nie może mi tego
    odebrać-takie życie.Z wypowiedzi przeczytanych nie jednoznacznie wynika czy
    bedzie powórne awizo czy skończy sie na tym jednym i ostatnim.Na pocztach które
    znajdują sie w miejscowoć\ści gdzie jestem dostałam też różne odp.Proszę o
    możliwe sprecyzowanie .
    Dzieki- ania

  • 13. Data: 2004-02-23 21:51:47
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ania" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    [Ciach. Auuu!]

> [...]
    które
    > znajdują sie w miejscowoć\ści gdzie jestem dostałam też różne odp.Proszę o

    Jeżeli pismo jest z sądu to będzie powtórne awizo, bo pisma sądowe MUSZĄ być
    podwójnie awizowane. Jak poczta tego nie robi to robi źle.

    _______________
    RF

  • 14. Data: 2004-02-24 06:08:29
    Od: "ania" <n...@o...pl>

    > Jeżeli pismo jest z sądu to będzie powtórne awizo, bo pisma sądowe MUSZĄ być
    > podwójnie awizowane. Jak poczta tego nie robi to robi źle.

    Dzięki i mam nadzieje za poczta to zrobi.W razie czego ,czy jest jakiś
    art.prawny?

  • 15. Data: 2004-02-24 13:55:47
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Dzięki i mam nadzieje za poczta to zrobi.W razie czego ,czy jest jakiś
    > art.prawny?

    Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości:
    - z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie szczegółowego trybu doręczania
    pism sądowych przez pocztę w postępowaniu cywilnym
    - z dnia 18 czerwca 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu
    doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym

    (było wyzej)
    RF