  • 1. Data: 2004-02-21 18:47:26
    Temat: 2 % przy zakupie motocykla
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    Czy przy zakupie nowego motocykla z salonu tez place 2% wartosci czy jestem
    zwolniony. Nie wiem dlatego pytam.Bo jak tak to 1000 zł bym musial zaplacic.
    :-(

    Adas

  • 2. Data: 2004-02-21 19:05:31
    Temat: Re: 2 % przy zakupie motocykla
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c18932$1v7$1@news.onet.pl>, adas wrote:
    > Czy przy zakupie nowego motocykla z salonu tez place 2% wartosci czy jestem
    > zwolniony. Nie wiem dlatego pytam.Bo jak tak to 1000 zł bym musial zaplacic.
    >:-(

    Nie płacisz. Kupujesz to jak papier toaletowy - płacisz VAT, sprzedawca
    płaci dochodowy i tyle. PCC jest podatkiem obowiązujących w relacjach
    konsument-konsument.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-02-21 19:36:46
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    Dzieki

  • 4. Data: 2004-02-21 20:19:15
    Od: "rejmi" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jestem
    > zwolniony. Nie wiem dlatego pytam.Bo jak tak to 1000 zł bym musial

    jestes zwolniony
    a dokladniej to nie placisz tego i nie wypelniasz PCC

  • 5. Data: 2004-02-21 21:21:36
    Temat: Odp: 2 % przy zakupie motocykla
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Samotnik <s...@s...eu.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@s...zagle.org.p
    l...

    > Nie płacisz. Kupujesz to jak papier toaletowy - płacisz VAT, sprzedawca
    > płaci dochodowy i tyle. PCC jest podatkiem obowiązujących w relacjach
    > konsument-konsument.

    tak naprawde nie ma realcji konsument - konsument
    Status "konsumenta" ma sens jedynie wtedy, gdy druga strona transackji jest
    przedsiebiorca

    To oczywiscie wynurzenie raczej teoretyczne niz praktyczne.

    pozdrawiam
    mdr

  • 6. Data: 2004-02-21 21:29:47
    Temat: Re: Odp: 2 % przy zakupie motocykla
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c18i58$36h$1@news.onet.pl>, Mateusz Dr wrote:

> [...]
    > przedsiebiorca
    >
    > To oczywiscie wynurzenie raczej teoretyczne niz praktyczne.

    Masz absolutną rację, po prostu nie chciało mi się pisać 'osoba fizyczna
    nieprowadząca działalności gospodarczej'. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-02-22 01:16:12
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Mateusz Dr wrote:
    > tak naprawde nie ma realcji konsument - konsument
    > Status "konsumenta" ma sens jedynie wtedy, gdy druga strona transackji jest
    > przedsiebiorca

    czy ja wiem, w nowej definicji konsumenta (art.22[1] kc) tego wymogu nie
    ma... więc może być konsument-konsument

    > To oczywiscie wynurzenie raczej teoretyczne niz praktyczne.

    hmm, nie do końca...

    KG