  • 1. Data: 2004-02-21 21:44:19
    Temat: potrzebuję prawnika
    Od: "renatad." <a...@w...pl>

    Potrzebuje prawnika chyba z prawa pracy w Warszawie- i oczywiście jak
    najtaniej- a może są gdzieś porady z "urzędu"?
    (chodzi o zatrudnianie pracownika w mojej jednoosobowej firmie-mam spory
    problem )
    Renata

  • 2. Data: 2004-02-22 00:13:12
    Temat: Re: potrzebuję prawnika
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "renatad." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najtaniej- a może są gdzieś porady z "urzędu"?
    > (chodzi o zatrudnianie pracownika w mojej jednoosobowej firmie-mam spory

    Najtaniej, to jest tutaj. Jak zapytasz, to może się czegoś dowiesz.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-02-22 13:30:31
    Temat: Odp: potrzebuję prawnika
    Od: "renatad." <a...@w...pl>

    > Najtaniej, to jest tutaj. Jak zapytasz, to może się czegoś dowiesz.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Washko

    Uhmy, nie chciałam zanudzać...
    W moim sklepiku zatrudniałam, a może lepiej pracowała przez dwa lata
    dziewczyna " na czarno ". Proponowałąm jej zatrudnienie, ale ścigają ja
    telefonie kom. za rachunki i bała sie że to ściągną z pensji... Zgodziłam
    się, bo to "dobra znajoma....".... Robiła różne numery, ale jakoś to szło.
    Teraz zrobiła mi nr stulecia - (nieistotne dla sprawy na forum.. ) więc ją
    zwolniłam, tzn. oznajmiłam, że to koniec naszej współpracy. Dodam, że
    sytuacja patowa-bo ona jest w czwartym m-cu ciąży.....
    Moja "dobra znajoma " następnego dnia oznajmiła mi, że obeszła zus, sąd
    pracy (prawnika ) i generalnie muszę ją przyjąć do pracy (teraz oczywiście
    legalnie ), bo.... i tu wymieniła szereg konsekwencji....
    Oczywiście zdałam sobie sprawę ze swojej głupoty, ale nie chodzi o
    oplakiwanie, ale o najlepsze wyjście z sytuacji.
    Bo jak się przed nią zabezpieczyć : chciałabym się jej pozbyć po urlopie
    macierzyńskim- jak skonstruować umowę, wcześniej nie da rady-jest w ciąży i
    jest na prawie-nie mam nic przeciwko kobietom w ciąży, chodzi mi tylko o to
    , że nie chcę by ONA dla mnie pracowała-nie z powodu ciąży...): poza tym
    jeśli zatrudnię ja od teraz czy nie będzie mnie szantażowała tymi dwoma
    latami na czarno (właśnie to zrobiła ); czy może lepiej rozliczyć się z
    ZUS-em , US i być wtedy spokojnym? Jeśli Ktoś ma jakiś pomysł, to chętnie
    wysłucham, a raczej przeczytam- prosz tylko nie komentować mojej
    głupocizny-póki co moja samoocena dość radykalnie spadła. A może jakiś dobry
    prawnik by sę znalazł....
    Przepraszam, że tak długo Renata

  • 4. Data: 2004-02-22 15:32:48
    Od: " mecenas" <e...@g...pl>

    Może to zabrzmi brzydko ale pozostaje tylko uporządkować sprawy związane ze
    stosunkiem pracy i kłania się art. 52 kodeksu pracy dla tej niby pracownicy.

    Tylko tyle mogę napisać.

    Pozdrowienia

    Michał

  • 5. Data: 2004-02-22 17:59:14
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > problem )
    > Renata

    > Zrobiłabym dokładnie tak samo- zatrudnić i zwolnić dyscyplinarnie art.52
    kp.jesli jest nie uczciwa niech sobie radzi a z tego widać że sobie PORADZI!
    Nie martw się aż tak że pójdzie do sądu itp. musiałaby mieć duzo świadków itp.
    a Ty przecież tez sobie możesz śwaidka znaleźć.......NIE DRAMATYZUJ głowa do
    góry.