  • Data: 2007-01-22 01:29:04
    Temat: Re: Kontrole softu a SZYFROWANIE ?
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chceszpowiedziec, ze nagle mp3 sciagnieta z mp3.wp.pl jest w
    > zainteresowaniu KK tak samo jak nielegalny program?

    Ja nie wiem jakie mp3 sa na podanej przez ciebie stronie - byc moze sa tam
    mp3 z muzyka, ktorej autorzy sie zgodzili na jej rozpowszechnianie za friko.
    Nie wiem, bo nie znam tej strony. Ale nie przypuszczam, aby na stronie WP
    byla jakas lewizna, a wiec jesli sa tam legalne to oczywiscie prawo karnemu
    nic to tego.
    Pisze raczej o tych mp3 ktore sa sicgane przez p2p lub inne takie albo
    wprost ripowane z orginalnych plyt cd.

    W kazdym razie jesli znajdzie sie na dysku np mp3 z muzyka dajmy na to
    zespolu U2 albo innego Majkela Dzeksona :-) to podmiot reprezentujacy jego
    prawa - powiedzmy ze jest to Sony Music Polska- chyba wie czy uprawniony sie
    zgodzil czy nie. A jesli nie to mozliwy jest wniosek o sciganie od
    pokrzywdzonego.
    W praktyce kieruje sie takie zapytanie (o to czy sklada wniosek o sciganie)
    do organizacji zbiorowego zarzadzania z wykazem utworow (wg listy w opinii
    bieglego ktory zbadal dysk), a ona odpisuje czy kieruje wniosek o sciganie
    czy nie.
    Tak wiec jesli autor wpuscil do sieci jakis utwor z gory zgadzajac sie na
    jego darmowe rozpowszechnianie to oczywiscie nie moze byc mowy o zadnym
    przestepstwie (tak zrobila kiedys chyba Kayah), a jesli takiej zgody nie
    wyrazil to jest to przestepstwo.

    Tryb wnioskowy dotyczy tylko utworow inne niz programy komputerowe, bo te
    sciga sie z urzedu na podstawie kk, a utwory (filmy, muza) wg PrAut.

    Cezar