  • 41. Data: 2005-07-03 13:16:19
    Temat: Re: Kontrola z Energetyki.
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Bo na statku możesz przewieźć więcej towaru i szybcij niż na osiołku co
    > w przeliczeniu na jednostkę towaru wychodzi taniej.
    Tak samo grubym drutem możesz przesłać więcej energii. Więcej przesłanej energii
    to mniejszy koszt na jednostke przekroju. Czyli w efekcie taniej. Tomek

  • 42. Data: 2005-07-03 13:19:09
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Oni nie prowadzą działalności gospodarczej w doomu, tylko u klienta.
    Muszą podać siedzibę firmy. A to daje podstawy do naliczenia opłat za droższy
    prąd w siedzibie. Tomek

  • 43. Data: 2005-07-03 13:33:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:

    > Tak samo grubym drutem możesz przesłać więcej energii. Więcej przesłanej energii
    > to mniejszy koszt na jednostke przekroju. Czyli w efekcie taniej. Tomek

    akademicka dyskusja

  • 44. Data: 2005-07-03 13:46:53
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Tak samo grubym drutem możesz przesłać więcej energii. Więcej przesłanej energii
    > to mniejszy koszt na jednostke przekroju. Czyli w efekcie taniej. Tomek

    Chyba mylisz energię z mocą. Energia nie zależy bezpośrednio od przekroju.

  • 45. Data: 2005-07-03 14:20:17
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Chyba mylisz energię z mocą. Energia nie zależy bezpośrednio od przekroju.
    Moc też nie zależy bezpośrednio od przekroju. Określenie 'energia " jakiego
    uzyłem było skrótem myślowym. Chodziło o energie elektryczna. Głupi miał się nie
    poznać a mądry by wiedział o co chodzi. Im grubszy drut tym mozna przesłać
    więcej tej energii. Dla pełnej jasności. Więcej amperów . Na dodatek przekrój
    rośnie szybciej niż średnica. A tak dla niewtajemniczonych. Nie trzeba 4 razy
    grubszego drutu żeby przesłać 4 razy więcej amperów. Tomek

  • 46. Data: 2005-07-03 17:35:09
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 lip o godzinie 16:20, na pl.soc.prawo, Tomek napisał(a):

> [...]
    > rośnie szybciej niż średnica. A tak dla niewtajemniczonych. Nie trzeba 4 razy
    > grubszego drutu żeby przesłać 4 razy więcej amperów. Tomek

    Wystarczy podnieść napięcie :P
    P = U x I

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 47. Data: 2005-07-03 19:05:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:
    > Im grubszy drut tym mozna przesłać
    > więcej tej energii.

    ... w jednostce czasu. Czyli moc.

    > Dla pełnej jasności. Więcej amperów .
    Akurat.
    Po to się się buduje linie wysokiego napięcia, aby tych więcej amperów
    nie przesyłać, bo straty rosną.

    > Na dodatek przekrój
    > rośnie szybciej niż średnica. A tak dla niewtajemniczonych. Nie trzeba 4 razy
    > grubszego drutu żeby przesłać 4 razy więcej amperów. Tomek

    no comments.