    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola legalności oprogramowania - watpliwości
    Date: Wed, 11 Apr 2007 14:11:44 +0200

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał
    > no tak, niedopatrzenie. Wchodzi wiec w gre odpowiedzialnosc dyscyplinarna?
    Tak.

    > no ale o przesuzkaniu systemu mowa jest w rodziale o dokonaniu
    > przeszukania przez policje wiec dosc jasno wynika z tego ze chodzi o
    > 'trzepanie' komputera podczas tej czynnosci. Przeciez gdy komputer laduje
    > u bieglego policja nie ma z tymnic wspolnego. Nie jest przy tym obecna.

    Tylko nie zawsze się przeszukuje komputer, a tym bardziej na miejscu. Nie
    wiem tego, ale wyobrażam sobie, że można to zrobić w innym miejscu przy
    współudziale biegłego, albo ewentualnie żądać eksperyzy o określonym celu,
    co być może nie musi być związane z przeprowadzenie przeszukania systemu
    jako takiego.

    > A zabierac co popadnie powolujac sie na asbtrakcyjna mozliwosc
    > wykorzystania jako dowod nie mozna co wynika z KpK.

    Tak, to zadziała jak jest postanowienie o przeszukaniu kompa i podczas niego
    nic nie wyjdzie, to wtedy zabranie wydaje się być nielegalne. Ale
    postanowienia są wydawana na zatrzymanie komputera jako zwykłej rzeczy. Czy
    to nie jest nadużycie, może jest.