  • Data: 2007-04-12 17:01:14
    Temat: Re: Kontrola legalności oprogramowania - watpliwości
    Od: "Kamil K." <kmail@wpp_bez_p.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Szukałem w archiwum listy oraz w sieci i nie znalazłem jednoznacznej
    > odpowiedzi na pytanie mnie nurtujące.
    > Otóż prowadzę firmę komputerową, całość oprogramowania zainstalowanego i
    > używanego jest legalna (stosowne licenecje oraz ksera FV zakupu do
    > wglądu). W przypadku potencjalnej kontroli legalności czy przedstawienie
    > dowodów legalego posiadania wystarcza czy komputer jest zabierany do
    > ekspertyzy? Co w przypadku tej drugiej ewentualności? Jak mam prowadzić
    > dalszą działalność bez komputera zabranego do ekspertyzy?

    Jak juz przeczytales moga zabrac sprzet i to bez kozery. Ty mozesz se pisac
    odwolywac a jesli mieli podstawe do zatrzymania sprzetu (bez wzgledu na to
    czy cos znalezli) to pewnie nie dostaniesz nawet grosza odszkodowania.
    A teraz fakty: w wyniku sledztwa zatrzymano koledze firmowego laptoka, nic
    nie znalezli oddali po 6 miesiacach. Drugi przypadek blizszy wiekszosci
    internautow.
    W wyniku sledztwa zabrano zienciowi kompa z domu, pod jego nieobecnosc,
    poprostu mieli nakaz i ktos byl w domu. Dowiedzial sie ze sprzedaje na
    allegro buty - podrobki znanych firm (sportwych :). Lecz ktos poprostu ssie
    zarejestrowal na jego dane !!!
    Na kompie nic nie znaleziono (dotyczace sledztwa , bo bylo mnóstwo officow,
    windowsow mp3 filmow i wszystkiego co kazdy/wiekszosc ma)
    Sraczka trwala ponad 8 miesięcy !!! poczym oddali kompa. Walczyl o
    odszkodowanie i mial dobre argumenty, oplacal w tym czasie internet 100
    zl/mies (wkoncu umowe mial), komp stracil na wartosci (kupil niecale 2 mies.
    wczesniej), no i nie mogl z niego kozystac - student inf. Generalnie
    wywalczyl kilka odciskow na piecie i gowno z tego mial.
    Pozdro dla wszystkich.