  • 11. Data: 2004-05-01 20:34:55
    Temat: Re: Konduktorzy i kontrolerzy - legitymacja od pasażera
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 1. maja 2004 20:35 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Grzegorz:

    > O 11 w nocy w intercity W-wa - K-ce, in the middle of nowhere?

    Wysiadasz w biegu?
    To nawet lepiej, że do najbliższej stacji jest daleko i policja spokojnie
    zdąży przybyć bez wrzasku ,,panie, ten jebany kanar mnie zatrzymoł, a jo na
    szychta musza''.

    BTW: Na intercity przysługują zniżki?

    > Juz widze
    > te blyskajace swiatla czekajacej oblawy na dworcu w Zawierciu. :)

    Od razu obławy...

    > Ja tam nie nazekam. Podchodze do tego na wesolo, a zdarza mi sie to co
    > chwile kiedy jestem w Polsce. Raz to prawie policje wezwano bo sie podpis
    > na mojej karcie kredytowej nie zgadzal :),

    A zgadzał się?

    > a pani nie chciala patrzec na
    > moje prawo jazdy wydane w jakims poganskim kraju.

    > Rozwaz moze, zamiast podpisu umieszczenie informacji: "SPRAWDZ ID"

    a) nie wiem czy tak wolno
    b) z czym ma sprawdzić
    c) jak nie zagląda na tył to mogę tam nawet umieścić ,,jestem złodziej'' i
    wiele to nie zmieni.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2004-05-01 21:37:50
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wysiadasz w biegu?

    Nie ma zasiegu.

    > BTW: Na intercity przysługują zniżki?

    Przeciez pisalem, ze to bylo lata temu.

    > A zgadzał się?

    A nie zgadzal sie, bo jak zobaczylem z jaka panika pani przeciaga moja karte
    przez POSa zerkajac na mnie spode lba to postanowilem sie zabawic. :->

    > a) nie wiem czy tak wolno

    W krajach gdzie cywilizacja zaczela sie wieki pozniej niz w Polsce tak sie
    czesto robi. W kazdym banku udziela Ci takiej rady. Robi sie tak miedzy
    innymi po to, aby potencjalny zlodziej nie mial Twojego wzoru podpisu
    podanego 'na talerzu'.

    > b) z czym ma sprawdzić

    DO, PJ, Legitymacja SLD, cokolwiek ze zdjeciem.

    > c) jak nie zagląda na tył to mogę tam nawet umieścić ,,jestem złodziej'' i
    > wiele to nie zmieni.

    Ja sie nie martwie, bo nie odpowiadam za transakcje, ktorych nie
    autoryzowalem. Predzej czy pozniej, jak Polska wejdzie do Europy, tez pojawi
    sie taka usluga.

    --
    Grzegorz

    Conference Room: A place where everybody talks, nobody listens & everybody
    disagrees later on.

  • 13. Data: 2004-05-01 21:43:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 May 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia sob 1. maja 2004 18:10 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane Grzegorz:
    [...]
    >+ > Kiedys dawno tez tak myslelem. Podalem i juz nie otrzymalem z powrotem.
    >+ > Kanar stwierdzil, ze falszywa.
    >+
    >+ i? ZTCW to powinien wezwać policję.

    Daj się namówić na poszukanie tego opisu.
    Ja wiem że to promil zdarzeń: ale zdarza się. I jak dla mnie mogłoby
    istnieć "podawanie legitymacji" pod dość standardowym (jak dla mnie :>)
    warunkiem: *realnego* odszkodowania jeśli pasażer jest poszkodowany :]

    [...]
    >+ Eee... Wiesz, to tak jak z kartami płaticzymi. Narzekamy i narzekamy, że
    >+ w sklepach się im przyglądają jak kradzionym...

    Nie przyglądają się. Już pisałem co uważam o kartach, a raczej
    kupowaniu na karty (i "dawaniu do przeciągnięcia" i popisaliśmy sobie
    na niniejszej grupie AFAIR ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-05-02 08:43:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 1. maja 2004 23:37 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Grzegorz:

    > Nie ma zasiegu.

    Zasięgu czego?

    > Przeciez pisalem, ze to bylo lata temu.

    A wtedy przysługiwały? Nie wiem, pytom ino.

    > A nie zgadzal sie, bo jak zobaczylem z jaka panika pani przeciaga moja
    > karte przez POSa zerkajac na mnie spode lba to postanowilem sie zabawic.
    > :->

    No to nie mosz co marudzić i ino się cieszyć, że starannie sprawdzała.

    > DO, PJ, Legitymacja SLD, cokolwiek ze zdjeciem.

    No ale z czym sprawdzi? Że jo to jo, ale nie że jo to je właściciel karty.

    > Ja sie nie martwie, bo nie odpowiadam za transakcje, ktorych nie
    > autoryzowalem. Predzej czy pozniej, jak Polska wejdzie do Europy, tez
    > pojawi sie taka usluga.

    Ale udowodnij, że to nie Twój podpis. A skoro nie udowodnisz --> to
    autoryzowałeś?

  • 15. Data: 2004-05-02 09:11:42
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : > : >Czy konduktorzy PKP i kontrolerzy komunikacji miejskiej i
    podmiejskiej
    : > mogą
    : > : >brać do ręki legitymacje upomażniającą do ulgi.
    : > : Oczywiscie, ze moga brac.
    : > :
    : >
    : > moga brac jezeli im sie da, a takiego obowiazku nie ma, pasazer ma
    obowiazek
    : > okazac dowod tozs. a nie DAC.
    : >
    : A nie ma dopisku. "a na żądanie wręczyć..." ?

    zadac to on sobie moze od swojej panienki.

  • 16. Data: 2004-05-02 09:14:39
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : > Żaden _normalny_ człowiek nie będzie się zastanawiał, tylko poda
    : legitymację
    : > kontrolerowi. Ba! Kontroler też bez potrzeby nie będzie tej legitymacji
    : > macał, bo ma ciekawsze zajęcia.
    :
    : Kiedys dawno tez tak myslelem. Podalem i juz nie otrzymalem z powrotem.
    : Kanar stwierdzil, ze falszywa. Sprawa sie wyjasnila, tylko ze kosztowalo
    : mnie to sporo czasu na korespondencje z PKP. Moja rada, nie musisz, nie
    : dawaj.
    :

    od kumpla, kiedy jechal SKM-ka wzial legitymacje do reki i zaczal odrywac
    zdjecie :-) Qmasz? On akurat nalezy do soob ktore sobie nie dadza w h walic,
    odrazu mu wyrwal i opieprzyl.

    Ja nie bede kazdego kanara szanowac z nadzieja ze trafie na uczciwego.
    Na szacunek trzeba zasluzyc, chca tego, to niech swoich kolegow pilnuja.

    P.

  • 17. Data: 2004-05-02 11:19:08
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Legitymacja SLD nie ma zdjęcia;-)
    AS

  • 18. Data: 2004-05-02 13:07:35
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    > Zasięgu czego?

    Sieci komorkowej.

    > A wtedy przysługiwały? Nie wiem, pytom ino.

    Tak.

    > No ale z czym sprawdzi? Że jo to jo, ale nie że jo to je właściciel karty.

    Niech sprawdzi czy gosc ze zdjecia to ten sam co uzywa karty i ze nawiska
    sie zgadzaja. Co latwiej podrobic podpis na karcie, czy dokument tozsamosci?
    IMO to pierwsze.

    > Ale udowodnij, że to nie Twój podpis. A skoro nie udowodnisz --> to
    > autoryzowałeś?

    1. Po co mialbym kwestionowac swoje wlasne transakcje?
    2. W razie czego bank ma moj wzor podpisu wiec specjalisci moga sobie
    sprawdzic.

    --
    Grzegorz

    Etc.: A sign to make others believe that you know more than you actually do.

  • 19. Data: 2004-05-02 13:08:26
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Legitymacja SLD nie ma zdjęcia;-)

    No to sie nie nada ;-)

    --
    Grzegorz

    Lecture: An art of transferring information from the notes of the lecturer
    to the notes of the students without passing through "the minds of either".

  • 20. Data: 2004-05-02 13:54:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > Skąd się biorą te debilne dyskusje? Kolejna fobia Polaków -- kontroler
    > oglądający legitymację? Czy też jedynie fobia powalonych przestępców,
    > którzy boją się zdemaskowania fałszywej legitymacji?

    Ostrożnie z bluzgami.

    > Żaden _normalny_ człowiek nie będzie się zastanawiał, tylko poda legitymację
    > kontrolerowi. Ba! Kontroler też bez potrzeby nie będzie tej legitymacji
    > macał, bo ma ciekawsze zajęcia.

    Istny buszyzm: "uczciwi ludzie nie powinni obawiać się permanentnej
    inwigilacji".