  • 1. Data: 2004-04-30 16:03:30
    Temat: kamera i publiczne udostepnianie obrazu
    Od: Vul <v...@o...pl>

    Witam,
    sytuacja jest taka: kolega chce umiescic w oknie swojego mieszkania
    kamere podlaczona do komputera i na ogolnodostepnej stronie www umiescic
    obraz z niej. Nie chodzi o monitorowanie konkretnego obiektu/miejsca,
    tylko o taka panorame (cos jak www.korkonet.pl). Czy trzeba miec na to
    pozwolenie i czy to jest zgodne z prawem? Jak wyglada systuacja, jesli
    jakosc obrazu umozliwia rozpoznanie twarzy osob czy powiedzmy numerow
    rejestracyjnych samochodow (a jak, jesli obraz jest zlej jakosci i nie
    ma takiej mozliwosci)?

    Z gory dziekuje za wyjasnienie
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-01 10:21:54
    Temat: Re: kamera i publiczne udostepnianie obrazu
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Vul wrote:

> [...]
    > jakosc obrazu umozliwia rozpoznanie twarzy osob czy powiedzmy numerow
    > rejestracyjnych samochodow (a jak, jesli obraz jest zlej jakosci i nie

    jakos tak bedzie:

    telewizje internetowe nie potrzebuja koncesji
    filmowanie jakiejs panoramy tez nie wymaga pozwolenia, jesli w takiej
    panoramie znajdzie sie osoba ktora nawet da sie rozpoznac ale filmnowanie
    jesj nie bylo celowe (byla ona tlem wiekszego obrazu) nie wymagana jest jej
    zgoda.

  • 3. Data: 2004-05-01 11:02:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Vul" <v...@o...pl> napisal w wiadomosci

    Jesli to miejsce publiczne, to nie potrzebna zadnego pozwolenia.

  • 4. Data: 2004-05-17 01:58:32
    Od: "Kamil Jamróz" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Vul" <v...@o...pl> napisal w wiadomosci

    To przy okazji i ja zapytam.

    Posiadam dzialke rekreacyjna. Dosc czesto zdarzaja mi sie wlamania do
    altanki. Podejrzewam jedna i ta sama osobe, ale nie majac zadnych dowodów
    nie moge nic :(

    Czy jezeli zamontuje sobie kamere i bede nagrywal obraz mojej dzialki to czy
    nie narusze jakiegos prawa?

    Teraz troszke inna sytuacja.
    Tak sie sklada, ze pelnie role gospodarza ogrodów dzialkowych, na których
    wlasnie dosc czesto zdarzaja sie te wlamania.

    Czy moge bez zadnych uprawnien typu licencja itp. filmowac (monitorowac,
    nagrywac) teren ogrodów dzialkowych?

    Z góry dzieki za info

    Kamil

    GG: 36822

  • 5. Data: 2004-05-17 02:58:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kamil Jamróz wrote:

    > Czy jezeli zamontuje sobie kamere i bede nagrywal obraz mojej dzialki to czy
    > nie narusze jakiegos prawa?

    Oczywiście, że nie - chyba że spartolisz instalację i będzie ona groziła
    np. porażeniem albo np. będzie generowała zakłócenia.

    [ciach]

    > Czy moge bez zadnych uprawnien typu licencja itp. filmowac (monitorowac,
    > nagrywac) teren ogrodów dzialkowych?

    Było wielokrotnie - możesz sobie nagrywać, fotografować co chcesz -
    dopiero "wykorzystanie wizerunku" może stanowić zgrzyt, przy czym nie
    dotyczy to oczywiście wykorzystania jako dowodu w sprawie.

    Oczywiście pomijam robienie fotokopii np. tajnych dokumentów dla obcego
    wywiadu, ale to inna 'broszka' ;)

    W kwestie prawne możesz wdepnąć jedynie przy kwestiach technicznych -
    np. transmisji radiowej, zasilaniu wysokim napięciem itpe itede.