    From: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kończ waść!
    Date: Sat, 20 Sep 2003 17:52:44 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@trinity.ghnet.pl

    > Weszła w zycie. To prawda. A o czymś takim jak nowelizacja ustawy to szanowny
    > Pan słyszał? To takie zmiany, które wprowadza się do tekstu ustawy, kiedy ona
    > już obowiązuje. Kiedy uczyłem się prawa przewozowego przepisu art 33a w
    > ustawie nie było. Wprowadzono go później

    a włączę się w tę wymianę uprzejmości (co mi tam;)
    istotnie, nie trza wielkiej wiedzy, by się zorientować,
    iż pierwotnie w ustawach art. nr taki-siaki
    z dopiskiem "a" raczej się nie uchwala :-)

    maszyna cyfrowa podpowiada mi tak:
    art. 33a wprowadziła ustawa z 94.09.02 (Dz. U.111/94 poz. 536);
    wszedł w życie w r. 95; zresztą jego brzmienie było nieco inne,
    tj.:

    "Art. 33a. 21) 1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona może dokonywać
    kontroli dokumentów przewozu osób lub
    bagażu.

    2. W razie stwierdzenia braku odpowiedniego dokumentu przewozu bądź dokumentu
    uprawniającego do przejazdu bezpłatnego
    lub ulgowego, przewoźnik może pobrać właściwą należność i opłatę dodatkową. W razie
    nieuiszczenia należności przewoźnik
    lub osoba przez niego upoważniona ma prawo żądać okazania dokumentu umożliwiającego
    stwierdzenie tożsamości w celu
    dochodzenia roszczenia. "

    pzdr
    gl